10/08/2020

1

stillness

“Look at a tree, a flower, a plant. Let your awareness rest upon it. How still they are, how deeply rooted in Being. Allow nature to teach you stillness.”

๐ŸŒณ Eckhart Tolle

9

Believe me, what you will see with your inner eye is infinitely more beautiful than what you have seen so far with your external eyes. But as long as you are not ready to close the external eyes, the inner one will not open.

๐ŸŒบ Anandamayi Ma

8

THE EGOLESS STATE 

The mind, functioning as a distinct entity, almost completely effaces the happiness that is ours by nature, as the Self. But sometimes the mind ceases to obstruct, more or less, and then what seems to us an abundant measure of happiness comes to us. What happens is that the mind for a brief space becomes one with the Self — as in deep sleep — and then we are filled with happiness, as it were. This occasional union with the Self occurs whenever the mind’s unrest abates, by the fulfilment of some ardent desire, or the removal of some fear. This happiness is transitory, because there are other unsatisfied desires, which soon become active, and then the mind loses its hold on the Self. The Sage tells us that unhappiness is no other than this separation of the mind from the Self, and that happiness is just the return of the mind to its Source, the Self. The mind is active as mind when it is separate from the Self. To become aware of anything is to disconnect the mind from the Self, and that is unhappiness. Not to be aware of things or thoughts is happiness. For then we are the Self. 

Maha Yoga Chapter 8
by K. Lakshmana Sarma

7

Whenever you have the chance, laugh as much as you can.
By this all the rigid knots in your body will be loosened. But to laugh superficially is not enough: your whole being must be united in laughter, both inwardly and outwardly. Do you know how this is expressed?

You literally shake with merriment from head to foot, so that it is impossible to tell which part of your body is most affected.
What you usually do is laugh with your mouth, while your emotions are held in check. But I want you to laugh with your whole countenance, with your whole heart and with all the breath of your life.

- Anandamayi Ma

6

5

"Waking and sleeping happen daily, so people don't notice the wonder of it but only want to know about the birth and death."

~ Sri Raman Maharishi.

4

Everything and everyone have to be abandoned at some point. All possessions and all relationships will leave you. No matter how much love you have for a person, that relationship, will go one day because it is not who you are. Who you are never goes, never leaves. 
So what is your nature? It is 'I am'. Not 'I am this' or 'I am that'. 

Let your will burn in this fire so that it takes you nowhere else. Let your self be burned in this fire of eternity, love and peace. Don't be afraid of this fire, it is love itself. This desire for freedom is the fire of love!

๐Ÿ’•Beloved Papaji

3

เค‰เคชเคจिเคทเคฆ เค•ा เค…เคฐ्เคฅ เคนोเคคा เคนै: เค—ुเคฐु เค•े เคชाเคธ เคฌैเค เคจा। เค‰เคช เคจिเคทเคฆ। เคชाเคธ เคฌैเค เคจा। เคฌเคธ, เค‡เคคเคจा เคนी เค…เคฐ्เคฅ เคนै เค‰เคชเคจिเคทเคฆ เค•ा। เค—ुเคฐु เค•े เคชाเคธ เคฎौเคจ เคนोเค•เคฐ เคฌैเค เคจा; เคœिเคธเคจे เคœाเคจा เคนै, เค‰เคธเค•े เคชाเคธ เคถूเคจ्เคฏ เคนोเค•เคฐ เคฌैเค เคจा। เค”เคฐ เค‰เคธ เคฌैเค เคจे เคฎें เคนी เคนृเคฆเคฏ เคธे เคนृเคฆเคฏ เค†ंเคฆोเคฒिเคค เคนो เคœाเคคे เคนैं। เค‰เคธ เคฌैเค เคจे เคฎें เคนी เคธเคค्เคธंเค— เคซเคฒ เคœाเคคा เคนै। เคœो เคจเคนीं เค•เคนा เคœा เคธเค•เคคा, เคตเคน เค•เคนा เคœाเคคा เคนै। เคœो เคจเคนीं เคธुเคจा เคœा เคธเค•เคคा, เคตเคน เคธुเคจा เคœाเคคा เคนै। เคนृเคฆเคฏ เค•ी เคตीเคฃा เคฌเคœ เค‰เค เคคी เคนै। เคœिเคธเคจे เคœाเคจा เคนै, เค‰เคธเค•ी เคตीเคฃा เคฌเคœ เคฐเคนी เคนै। เคœिเคธเคจे เคจเคนीं เคœाเคจा เคนै, เคตเคน เค…เค—เคฐ เคชाเคธ เคธเคฐเค• เค†เค เคคो เค‰เคธเค•े เคคाเคฐों เคฎें เคญी เคŸंเค•ाเคฐ เคนो เคœाเคคी เคนै।

เคธंเค—ीเคคเคœ्เคžों เค•ा เคฏเคน เค…เคจुเคญเคต เคนै, เค…เค—เคฐ เคเค• เคนी เค•เคฎเคฐे เคฎें--เค–ाเคฒी เค•เคฎเคฐे เคฎें--เคธिเคฐ्เคซ เคฆो เคตीเคฃाเคं เคฐเค–ी เคœाเคं, เคฆ्เคตाเคฐ-เคฆเคฐเคตाเคœे เคฌंเคฆ เคนों เค”เคฐ เคเค• เคตीเคฃा เคชเคฐ เคตीเคฃाเคตाเคฆเค• เคคाเคฐ เค›ेเฅœ เคฆे, เคธंเค—ीเคค เค‰เค ा เคฆे, เคคो เคฆूเคธเคฐी เคตीเคฃा เคœो เค•ोเคจे เคฎें เคฐเค–ी เคนै, เคœिเคธเค•ो เค‰เคธเคจे เค›ुเค† เคญी เคจเคนीं, เค‰เคธ เคตीเคฃा เค•े เคคाเคฐ เคญी เคंเค•ृเคค เคนोเคจे เคฒเค—เคคे เคนैं, เคเค• เคตीเคฃा เคฌเคœเคคी เคนै เคคो เคนเคตाเค“ं เคฎें เค†ंเคฆोเคฒเคจ เคนो เคœाเคคा เคนै, เคนเคตाเค“ं เคฎें เคธंเค—ीเคค-เคฒเคนเคฐी เคซैเคฒ เคœाเคคी เคนै, เคธ्เคชंเคฆเคจ เคนो เคœाเคคा เคนै। เคตเคน เคธ्เคชंเคฆเคจ เคœिเคธ เคตीเคฃा เค•ो เค›ुเค† เคญी เคจเคนीं เคนै, เค‰เคธเค•े เคญीเคคเคฐ เคญी เคธोเค เคธंเค—ीเคค เคฎें เคนเคฒเคšเคฒ เคฎเคšा เคฆेเคคा เคนै। เค‰เคธเค•े เคคाเคฐ เคญी เคœैเคธे เคจींเคฆ เคธे เคœाเค— เค†เคคे เคนैं, เคœैเคธे เคธुเคฌเคน เคนो เค—เคฏी।

เค†เคœ เคธे เคกेเฅ เคธौ เคตเคฐ्เคท เคชเคนเคฒे เคเค• เคตैเคœ्เคžाเคจिเค• เคจे เคชเคนเคฒी เคฆเคซा เค‡เคธ เคธिเคฆ्เคงांเคค เค•ो เค–ोเคฒा। เคตเคน เค‡เคธे เค•ोเคˆ เคจाเคฎ เคจ เคฆे เคธเค•ा। เคซिเคฐ เค…เคญी เค•ुเค› เคตเคฐ्เคทों เคชเคนเคฒे, เค•ोเคˆ เคšाเคฒीเคธ เคตเคฐ्เคท เคชเคนเคฒे เค•ाเคฐ्เคฒ เค—ुเคธ्เคคाเคต เคœुंเค— เคจाเคฎ เค•े เคฌเคนुเคค เคฌเฅœे เคฎเคจोเคตैเคœ्เคžाเคจिเค• เคจे เค‡เคธे เคจाเคฎ เคฆिเคฏा: "เคธिंเค•्เคฐाเคจिเคธिเคŸी।'। เคœिเคธ เคตैเคœ्เคžाเคจिเค• เคจे เคชเคนเคฒी เคฆเคซा เคฏเคน เค–ोเคœ เค•ी เคฅी, เคตเคน เคเค• เคชुเคฐाเคจे เค•िเคฒे เคฎें เคฎेเคนเคฎाเคจ เคฅा, เคเค• เคฐाเคœा เค•े เค˜เคฐ เคฎेเคนเคฎाเคจ เคฅा। เค”เคฐ เคœिเคธ เค•เคฎเคฐे เคฎें เคตเคน เคฅा, เคฆो เค˜เฅœिเคฏां เค‰เคธ เค•เคฎเคฐे เคฎें เคเค• เคนी เคฆीเคตाเคฒ เคชเคฐ เคฒเคŸเค•ी เคนुเคˆ เคฅीं। เคชुเคฐाเคจे เคขเคฌ เค•ी เค˜เฅœिเคฏां। เคฎเค—เคฐ เคตเคน เคนैเคฐाเคจ เคนुเค† เคฏเคน เคฌाเคค เคœाเคจ เค•เคฐ เค•ि เค‰เคจเค•ा เคชेंเคกुเคฒเคฎ เคเค• เคธाเคฅ เค˜ूเคฎเคคा เคนै। เคฎिเคจिเคŸ เค”เคฐ เคธेเค•ेंเคก เคญी เคญिเคจ्เคจ เคจเคนीं। เคธेเค•ेंเคก เคธेเค•ेंเคก เคตे เคเค• เคธाเคฅ เคšเคฒเคคीं। เค‡เคจ เคฆो เค˜เฅœिเคฏों เค•े เคฌीเคš เค‰เคธे เค•ुเค› เคเคธा เคคाเคฒเคฎेเคฒ เคฆिเค–ाเคฏी เคชเฅœा--เคตैเคœ्เคžाเคจिเค• เคฅा, เคธोเคš เคฎें เคชเฅœ เค—เคฏा! เค•ि เค‡เคธ เคคเคฐเคน เค•ी เคฆो เค˜เฅœिเคฏां เค‰เคธเคจे เคฆेเค–ी เคจเคนीं เคœिเคจเคฎें เคธेเค•ेंเคก เค•ा เคญी เคซเคฐ्เค• เคจ เคนो। เคคो เค‰เคธเคจे เคเค• เค•ाเคฎ เค•िเคฏा, เค•ि เคฏเคน เคธंเคฏोเค— เคนो เคธเค•เคคा เคนै, เค‰เคธเคจे เคเค• เค˜เฅœी เคฌंเคฆ เค•เคฐ เคฆी เคฐाเคค เค•ो। เค”เคฐ เคฆूเคธเคฐे เคฆिเคจ เคธुเคฌเคน เคถुเคฐू เค•ी เค”เคฐ เคฆोเคจों เค•े เคฌीเคš เค•ोเคˆ เคคीเคจ-เคšाเคฐ เคฎिเคจिเคŸ เค•ा เคซाเคธเคฒा เคฐเค–ा। เคšौเคฌीเคธ เค˜ंเคŸे เคชूเคฐे เคนोเคคे-เคนोเคคे เคฆोเคจों เค˜เฅœिเคฏां เคซिเคฐ เคธाเคฅ-เคธाเคฅ เคกोเคฒ เคฐเคนी เคฅीं। เคฌเคฐाเคฌเคฐ, เคธेเค•ेंเคก-เคธेเค•ेंเคก เค•เคฐीเคฌ เค† เค—เคฏे เคฅे, เคชेंเคกुเคฒเคฎ เคซिเคฐ เคธाเคฅ-เคธाเคฅ เคฒเคฏเคฌเคฆ्เคง เคนो เค—เคฏे เคฅे। เคคเคฌ เคคो เคฏเคน เคšเคฎเคค्เค•ृเคค เคนो เค—เคฏा। เคฐाเคœ เค•्เคฏा เคนै? เค†เคฏा เคฅा เคฆिเคจ-เคฆो เคฆिเคจ เค•े เคฒिเค, เคฒेเค•िเคจ เคธเคช्เคคाเคนों เคฐुเค•ा--เคœเคฌ เคคเค• เคฐाเคœ เคจ เค–ोเคœ เคฒिเคฏा।

เคฐाเคœ เคฏเคน เคฅा เค•ि เคตเคน เคœिเคธ เคฆीเคตाเคฒ เคชเคฐ เคฒเคŸเค•ी เคฅी, เค‰เคธ เคชเคฐ เค•ाเคจ เคฒเค—ा-เคฒเค—ा เค•เคฐ เคตเคน เคธुเคจเคคा เคฐเคนा เค•ि เค•्เคฏा เคนो เคฐเคนा เคนै, เคคเคฌ เค‰เคธे เคธเคฎเค เคฎें เค†เคฏा เค•ि เคเค• เค˜เฅœी เค•े เคชेंเคกुเคฒเคฎ เคŸीเค•्-เคŸीเค•्, เคœो เคฌเฅœी เค˜เฅœी เคฅी เค‰เคธเค•ी เคŸिเค•्-เคŸीเค•् เคฆीเคตाเคฒ เค•े เคฆ्เคตाเคฐा เคฆूเคธเคฐी เค˜เฅœे เค•े เคชेंเคกुเคฒเคฎ เค•ो เคญी เคธंเคšाเคฒिเคค เค•เคฐ เคฐเคนी เคนै, เค‰เคธเคฎें เคเค• เคฒเคฏเคฌเคฆ्เคงเคคा เคชैเคฆा เค•เคฐ เคฐเคนी เคนै। เค”เคฐ เคฌเฅœी เค˜เฅœी เค‡เคคเคจी เคฌเคฒเคถाเคฒी เคนै เค•ि เค›ोเคŸी เค˜เฅœी เค•เคฐे เคญी เคคो เค•्เคฏा เค•เคฐे! เคตเคน เค›ोเคŸी เคธเคนเคœ เคนी เค‰เคธเค•े เคธाเคฅ เคฒเคฏเคฌเคฆ्เคง เคนो เคœाเคคी เคนै।

เค‰เคธเคจे เค‡เคธเค•ो เคธिเคฐ्เคซ เคฒเคฏเคฌเคฆ्เคงเคคा เค•เคนा เคฅा। เคฒेเค•िเคจ เคœुंเค— เคจे เค‡เคธे เคชूเคฐा เคตैเคœ्เคžाเคจिเค• เค†เคงाเคฐ เคฆिเคฏा เค”เคฐ " เคธिंเค•्เคฐाเคจिเคธिเคŸी' เค•เคนा; เค”เคฐ เคธिเคฐ्เคซ เค˜เฅœिเคฏों เค•े เคฒिเค เคจเคนीं, เคœीเคตเคจ เค•े เคธเคฎเคธ्เคค เค†เคฏाเคฎों เคฎें เค‡เคธ เคฒเคฏเคฌเคฆ्เคงเคคा เค•े เคธिเคฆ्เคงांเคค เค•ो เคธ्เคตीเค•ाเคฐ เค•िเคฏा।
เคฐเคนเคธ्เคฏเคตाเคฆी เคคो เค‡เคธ เคธिเคฆ्เคงांเคค เคธे เคนเคœाเคฐों เคตเคฐ्เคทों เคธे เคชเคฐिเคšिเคค เคนैं। เคธเคค्เคธंเค— เค•ा เคฏเคนी เคฐाเคœ เคนै, "เคธिंเค•्เคฐाเคจिเคธिเคŸी'। เคธเคฆเค—ुเคฐु เคฏूं เคธเคฎเคो เค•ि เคฌเฅœी เค˜เฅœी, เค•ि เคฌเฅœा เคธिเคคाเคฐ। เคถिเคท्เคฏ เคฏूं। เคธเคฎเคो เค•ि เค›ोเคŸी เค˜เฅœी, เค›ोเคŸा เคธिเคคाเคฐ। เค”เคฐ เคถिเคท्เคฏ เค…เค—เคฐ เคฐाเคœी เคนो, เคถ्เคฐเคฆ्เคงा เคธे เคญเคฐा เคนो เค”เคฐ เคฌเฅœे เคธिเคคाเคฐ เค•े เคชाเคธ เคธिเคฐ्เคซ เคฌैเค  เคฐเคนे, เค•ुเค› เคจ เค•เคฐे, เคคो เคญी เค‰เคธเค•े เคคाเคฐ เคंเค•ृเคค เคนो เคœाเคंเค—े।
เค“เคถो : เคฆीเคชเค• เคฌाเคฐ เคจाเคฎ เค•ा

2

1



*เค…เค•्เคฐोเคงेเคจ เคœเคฏेเคค् เค•्เคฐोเคงเคฎเคธाเคงुं เคธाเคงुเคคा เคœเคฏेเคค् ।*
*เคœเคฏेเคค् เค•เคฆเคฐ्เคฏं เคฆाเคจेเคจ เคœเคฏेเคค् เคธเคค्เคฏेเคจ เคšाเคจृเคคเคฎ्।।*

เค•्เคฐोเคง เคชเคฐ เคตिเคœเคฏ (เคช्เคฐเคคिเค•ाเคฐ เคธ्เคตเคฐूเคช) เค•्เคฐोเคง เคจ เค•เคฐ เค•े เคนी เคช्เคฐाเคช्เคค เคนो เคธเค•เคคी เคนै เคคเคฅा เคฆुเคท्เคŸเคคा เคชเคฐ เคตिเคœเคฏ เคธौเคฎ्เคฏ เคธ्เคตाเคญाเคต เคคเคฅा เคธเคฆ्เคต्เคฏเคตเคนाเคฐ เคฆ्เคตाเคฐा เคนी เคนोเคคी เคนै। เค•ंเคœूเคธी เค•ी เคช्เคฐเคตृเคค्เคคि เคชเคฐ เคตिเคœเคฏ เคฆाเคจ เคฆेเคจे เคธे เคนी เคธเคฎ्เคญเคต เคนोเคคी เคนै เค”เคฐ เคूเค  เคฌोเคฒเคจे เค•े เคช्เคฐเคตृเคค्เคคि เคชเคฐ เคธเคค्เคฏเคตाเคฆिเคคा เคธे เคนी เคตिเคœเคฏ เคช्เคฐाเคช्เคค เคนोเคคी เคนैं।

reality

mind

This mind covers the whole universe 
and prevents the Brahman from being seen...
See how powerful it is!! 

Ramana Maharshi...

I surrender

The joke is even the surrendering is not in your control. Why? Because so long as there is an individual who says "I surrender" there is a surrenderer, an individual ego... What I'm saying is that even the surrendering is not in your hands.

Ramesh Balsekar

self

All of the gods that you've been praying to all of your life, all of the buddhas you've taken refuge in, the krishnas, the Kali-mas, the Shivas, the Christ, Allah, they're all within you. You are that! There is no god that is external to you. There is no Buddha and god and you. There is only the one Self and you are that. Ponder this.

The knowledge of this brings you eternal infinite happiness, instantly. When you begin to understand who you are, your divine nature, that you are not the body, you are not the mind. Once you understand your infinite nature, who you really are and there is nothing else, you immediately become instantly happy. For happiness is your very nature. Happiness, the Self, are synonymous. Consciousness, absolute reality, pure awareness, are all synonymous. There is only one, has many names. But the one pervades all of space and time. That is the only existence and you are that. There is no other existence. Awaken to this truth. You are the only one that doesn't exist and you are consciousness.

Do you realize the implications?

This is what Moses meant in the old testament when he said, "The ground upon which I stand is holy ground." Everything is Brahman. Everything is God so-to-speak, everything. Nothing is excluded. When you truly understand this you have reverence for all of life, everything. You have reverence for the animals, the vegetables, the minerals, the human beings, the astral bodies, causal bodies. Everything that exists is Brahman. It's wonderful. What peace this gives you, what joy this gives you.

๐ŸŒท Robert Adams, from Transcript 247: The Ground Upon Which I Stand Is Holy Ground, 18  March, 1993

2

What is there in mere scholarship? God can be attained by crying to Him with a longing heart.  There is no need to know many things.
Sri Ramkrishna paramhans

1