12/05/2020

1

๐ŸŒนเคœिเคคเคจा เคนोเคถ เคนोเค—ा,
   เค‰เคคเคจी เค†เคชเค•ी เค•्เคฐिเคฏा เคงीเคฎी เคนो เคœाเคเค—ी।๐ŸŒน

เค…เค—เคฐ เค†เคช เคธाเค•्เคทी เค•े เคธूเคค्เคฐ เค•ो เค ीเค• เคธे เคธเคฎเค เคฒें, เคคो เคชเคฐเคฎाเคค्เคฎा เค•ा เค•ोเคˆ เคญी เคฐเคนเคธ्เคฏ เค†เคชเคธे เค…เคจเคœाเคจा เคจ เคฐเคน เคœाเคเค—ा। เค”เคฐ เค‡เคธ เคธाเค•्เคทी เค•े เคธूเคค्เคฐ เค•ो เคธเคฎเคเคจे เค•े เคฒिเค เค›ोเคŸा—เค›ोเคŸा เคช्เคฐเคฏोเค— เค•เคฐें। เค•ुเค› เคญी เค›ोเคŸा—เคฎोเคŸा เค•ाเคฎ เค•เคฐ เคฐเคนे เคนों, เคคो เค•เคฐ्เคคा เคฌเคจเค•เคฐ เคฎเคค เค•เคฐें, เคธाเค•्เคทी เคฌเคจเค•เคฐ เค•เคฐें, เคคाเค•ि เคฅोเฅœा เค…เคจुเคญเคต เคนोเคจे เคฒเค—े เค•ि เคฆेเค–เคจे เคตाเคฒे เค•ा เค…เคจुเคญเคต เค•्เคฏा เคนै।

เคญोเคœเคจ เค•เคฐ เคฐเคนे เคนैं। เคธाเค•्เคทी เคนो เคœाเคं। เค…เคšाเคจเค• เค–เคฏाเคฒ เค†เค, เคเค• เค—เคนเคฐी เคถ्เคตाเคธ เคฒें เค”เคฐ เคฆेเค–เคจे เคฒเค—ें เค•ि เค†เคช เคฆेเค– เคฐเคนे เคนैं เค…เคชเคจे เคถเคฐीเคฐ เค•ो เคญोเคœเคจ เค•เคฐเคคे เคนुเค। เคชเคนเคฒे เคฅोเฅœी เค…เฅœเคšเคจ เคนोเค—ी, เคฅोเฅœा—เคธा เคตिเคšिเคค्เคฐ เคฎाเคฒूเคฎ เคชเฅœेเค—ा, เค•्เคฏोंเค•ि เคฆो เค•ी เคœเค—เคน เคคीเคจ เค†เคฆเคฎी เคนो เค—เค। เค…เคญी เคญोเคœเคจ เคฅा, เค•เคฐเคจे เคตाเคฒा เคฅा, เคญूเค– เคฅी, เค•เคฐเคจे เคตाเคฒा เคฅा। เค…เคฌ เคเค• เคฏเคน เคคीเคธเคฐा เค”เคฐ เค† เค—เคฏा, เคฆेเค–เคจे เคตाเคฒा।

เคฏเคน เคฆेเค–เคจे เคตाเคฒे เค•ी เคตเคœเคน เคธे เคฅोเฅœी เค•เค िเคจाเคˆ เคนोเค—ी। เคเค• เคคो เคญोเคœเคจ เค•เคฐเคจा เคงीเคฎा เคนो เคœाเคเค—ा। เค†เคช เคœ्เคฏाเคฆा เคšเคฌाเค•े, เค†เคนिเคธ्เคคा เค‰เค ाเคंเค—े। เค•्เคฏोंเค•ि เคฏเคน เคฆेเค–เคจे เคตाเคฒे เค•ी เคตเคœเคน เคธे เค•्เคฐिเคฏाเค“ं เคฎें เคœो เคตिเค•्เคทिเคช्เคคเคคा เคนै, เคตเคน เค•เคฎ เคนो เคœाเคคी เคนै। เคถाเคฏเคฆ เค‡เคธीเคฒिเค เคนเคฎ เคฆेเค–เคจे เคตाเคฒे เค•ो เคฌीเคš เคฎें เคจเคนीं เคฒाเคคे, เค•्เคฏोंเค•ि เคœเคฒ्เคฆी เคนी เคกाเคฒเค•เคฐ เคญाเค—เคจा เคนै। เค•िเคธी เคคเคฐเคน เค…ंเคฆเคฐ เค•เคฐ เคฆेเคจा เคนै เคญोเคœเคจ เค•ो เค”เคฐ เคจिเค•เคฒ เคชเฅœเคจा เคนै।

เค…เค—เคฐ เค†เคช เคšเคฒेंเค—े เคญी เคนोเคถเคชूเคฐ्เคตเค•, เคคो เค†เคช เคชाเคंเค—े, เค†เคชเค•ी เค—เคคि เคงीเคฎी เคนो เค—เคˆ।
เคฌुเคฆ्เคง เคšเคฒเคคे เคนैं। เค‰เคจเค•े เคšเคฒเคจे เค•ी เค—เคคि เคเคธी เคถांเคค เคนै, เคœैเคธे เค•ोเคˆ เคชเคฐเคฆे เคชเคฐ เคซिเคฒ्เคฎ เค•ो เคฌเคนुเคค เคงीเคฎी เคธ्เคชीเคก เคฎें เคšเคฒा เคฐเคนा เคนो; เคฌเคนुเคค เค†เคนिเคธ्เคคा เคนै। เคฌुเคฆ्เคง เคธे เค•ोเคˆ เคชूเค›เคคा เคนै เค•ि เค†เคช เค‡เคคเคจे เคงीเคฎे เค•्เคฏों เคšเคฒเคคे เคนैं? เคคो เคฌुเคฆ्เคง เคจे เค•เคนा เค•ि เค‰เคฒเคŸी เคฌाเคค เคนै। เคคुเคฎ เคฎुเค เคธे เคชूเค›เคคे เคนो เค•ि เคฎैं เค‡เคคเคจा เคงीเคฎा เค•्เคฏों เคšเคฒเคคा เคนूं! เคฎैं เคคुเคฎเคธे เคชूเค›เคคा เคนूं เค•ि เคคुเคฎ เคชाเค—เคฒ เค•ी เคคเคฐเคน เค•्เคฏों เคšเคฒเคคे เคนो? เคฏเคน เค‡เคคเคจा เคœ्เคตเคฐ, เค‡เคคเคจा เคฌुเค–ाเคฐ เคšเคฒเคจे เคฎें เค•्เคฏों เคนै? เคšเคฒเคจे เคฎें เค‡เคคเคจी เคตिเค•्เคทिเคช्เคคเคคा เค•्เคฏों เคนै? เคฎैं เคคो เคนोเคถ เคธे เคšเคฒเคคा เคนूं เคคो เคธเคฌ เค•ुเค› เคงीเคฎा เคนो เคœाเคคा เคนै।

เคง्เคฏाเคจ เคฐเคนे, เคœिเคคเคจा เคนोเคถ เคนोเค—ा, เค‰เคคเคจी เค†เคชเค•ी เค•्เคฐिเคฏा เคงीเคฎी เคนो เคœाเคเค—ी। เค”เคฐ เคœिเคคเคจा เค•เคฐ्เคคा เคถूเคจ्เคฏ เคนोเค—ा, เค‰เคคเคจा เค•्เคฐिเคฏाเค“ं เคฎें เคธे เค‰เคจ्เคฎाเคฆ, เคœ्เคตเคฐ เคšเคฒा เคœाเคเค—ा; เค•्เคฐिเคฏाเคं เคถांเคค เคนो เคœाเคंเค—ी।
เค”เคฐ เคง्เคฏाเคจ เคฐเคนे, เคถांเคค เค•्เคฐिเคฏाเค“ं เคธे เคชाเคช เคจเคนीं เค•िเคฏा เคœा เคธเค•เคคा। เค…เค—เคฐ เค†เคช เค•िเคธी เค•ी เคนเคค्เคฏा เค•เคฐเคจे เคœा เคฐเคนे เคนैं เค”เคฐ เคงीเคฎे— เคงीเคฎे เคœा เคฐเคนे เคนैं, เคคो เคชเค•्เค•ा เคธเคฎเคिเค, เคนเคค्เคฏा—เคตเคค्เคฏा เคจเคนीं เคนोเคจे เคตाเคฒी เคนै। เค…เค—เคฐ เค†เคช เค•िเคธी เค•ा เคธिเคฐ เคคोเคก्เคจे เค•ो เค–เฅœे เคนो เค—เค เคนैं เค”เคฐ เคฌเฅœे เค†เคนिเคธ्เคคा เคธे เคคเคฒเคตाเคฐ เค‰เค ा เคฐเคนे เคนों, เคคो เค‡เคธเค•े เคชเคนเคฒे เค•ि เคคเคฒเคตाเคฐ เค‰เคธเค•े เคธिเคฐ เคฎें เคœाเค, เคฎ्เคฏाเคจ เคฎें เคตाเคชเคธ เคšเคฒी เคœाเคเค—ी।

เค‰เคคเคจे เคงीเคฎे เคชाเคช เคนोเคคा เคนी เคจเคนीं। เคชाเคช เค•े เคฒिเค เคœ्เคตเคฐ, เคค्เคตเคฐा, เคคेเคœी เคšाเคนिเค। เค”เคฐ เคœो เค†เคฆเคฎी เคคेเคœी เคธे เคœी เคฐเคนा เคนै, เคตเคน เคšाเคนे เคชाเคช เค•เคฐ เคฐเคนा เคนो, เคจ เค•เคฐ เคฐเคนा เคนो, เค‰เคธเคธे เคฌเคนुเคค เคชाเคช เค…เคจเคœाเคจे เคนोเคคे เคฐเคนเคคे เคนैं। เค‰เคธเค•ी เคคेเคœी เคธे เคนी เคนोเคคे เคฐเคนเคคे เคนैं। เค‰เคธเค•े เคœ्เคตเคฐ เคธे เคนी เคนो เคœाเคคे เคนैं। เคœ्เคตเคฐ เคนी เคชाเคช เคนै।

เคฌुเคฆ्เคง เค•เคนเคคे เคนैं, เคœैเคธे เคนी เคนोเคถ เคธे เค•เคฐोเค—े, เคธเคฌ เคงीเคฎा เคนो เคœाเคเค—ा। เคฐाเคธ्เคคे เคชเคฐ เคšเคฒเคคे เคตเค•्เคค เค…เคšाเคจเค• เค–เคฏाเคฒ เค•เคฐ เคฒें; เคเค• เค—เคนเคฐी เคถ्เคตाเคธ เคฒें, เคคाเค•ि เค–เคฏाเคฒ เคธाเคซ เคนो เคœाเค เค”เคฐ เคงीเคฎे เคธे เคฆेเค–ें เค•ि เค†เคช เคšเคฒ เคฐเคนे เคนैं।

เค–ाเคฒी เคฌैเค े เคนैं; เค†ंเค– เคฌंเคฆ เค•เคฐ เคฒें เค”เคฐ เคฆेเค–ें เค•ि เค†เคช เคฌैเค े เคนुเค เคนैं। เค†ंเค– เคฌंเคฆ เค•เคฐเค•े เคฌเคฐाเคฌเคฐ เค†เคช เคฆेเค– เคธเค•เคคे เคนैं เค•ि เค†เคชเค•ी เคฎूเคฐ्เคคि เคฌैเค ी เคนुเคˆ เคนै। เคเค• เคชैเคฐ เค•ी เคคเคฐเคซ เคธे เคฆेเค–เคจा เคถुเคฐू เค•เคฐें เค•ि เคชैเคฐ เค•ी เค•्เคฏा เคนाเคฒเคค เคนै। เคฆเคฌ เค—เคฏा เคนै। เคชเคฐेเคถाเคจ เคนो เคฐเคนा เคนै। เคšींเคŸी เค•ाเคŸ เคฐเคนी เคนै। เคŠเคชเคฐ เค•ी เคคเคฐเคซ เคฌเฅे। เคชूเคฐे เคถเคฐीเคฐ เค•ो เคฆेเค–ें เค•ि เค†เคช เคฆेเค– เคฐเคนे เคนैं। เค†เคช เคฆेเค–เคคे—เคฆेเค–เคคे เคนी เคฌเฅœी เค—เคนเคฐी เคถांเคคि เคฎें เค‰เคคเคฐ เคœाเคंเค—े, เค•्เคฏोंเค•ि เคฆेเค–เคจे เคฎें เค†เคฆเคฎी เคธाเค•्เคทी เคนो เคœाเคคा เคนै।

เคšौเคฌीเคธ เค˜ंเคŸे เคฎें เคœเคฌ เคญी เค†เคชเค•ो เคฎौเค•ा เคฎिเคฒ เคœाเค, เค•ोเคˆ เคญी เค•्เคฐिเคฏा เคฎें, เคธाเค•्เคทी เค•ो เคธเคฎ्เคนाเคฒे। เคธाเค•्เคทी เค•े เคธเคฎ्เคนाเคฒเคคे เคฆो เคชเคฐिเคฃाเคฎ เคนोंเค—े। เค•्เคฐिเคฏा เคงीเคฎी เคนो เคœाเคเค—ी, เค•เคฐ्เคคा เค•्เคทीเคฃ เคนो เคœाเคเค—ा; เค”เคฐ เคตिเคšाเคฐ เค”เคฐ เคฌुเคฆ्เคงि เค•เคฎ เคนोเคจे เคฒเค—ेंเค—े, เคตिเคšाเคฐ เคถांเคค เคนोเคจे เคฒเค—ें। เคฌुเคฆ्เคงि เค•ा เคŠเคนाเคชोเคน เคฌंเคฆ เคนो เคœाเคเค—ा।

☘️เค“เคถो☘️
เค—ीเคคा เคฆเคฐ्เคถเคจ--(เคญाเค—--6) เคช्เคฐเคตเคšเคจ--156
เคธ्‍เคตเคฏं เค•ो เคฌเคฆเคฒो—(เคช्เคฐเคตเคšเคจ—เค›เค เคตां)

quotes 2

1

42

Real silence means there is actually nowhere else for the mind to go. ~ Sri Anandamayi Ma

41

40

39

The greatest evil habit is worldly life. 
It is called the "Great Addiction". 
By force of this addiction to worldly life,
Paramatman is made to believe 
that He is an individual, and is compelled 
to live a worldly life as if in prison. 

All bad habits can be dropped, 
but the addiction to mundane life 
is the most difficult to drop. 

The wife is dear to her husband 
so long as she obeys him. 
The mundane worldly life is called 
the blindingly dark life. 
The greatest inticement of Illusion is 
this mundane life. 
However great may be one's sorrow, 
this addiction cannot be dropped. 
One is greatly lucky if this addiction 
is dropped. 

There is only one person who condemns 
the worldly life, and he is a Saint. 
Nobody else does that. 

One does not even think of this earthly life, 
even if one suffers the utmost difficulties. 
People try to strengthen their ties with others 
by speaking to them respectfully and 
congratulating each other over small things. 
People compete with each other 
for earning more honors and status. 
In this way, they feel that they are happy in life. 
They act as if this is a respectable bad habit. 

The God of Death is happy to give you 
many kinds of bodies and various troubles. 

Give up the sense of "mine". 
Know that the body is your enemy. 

Very few are those who have truly understood. 
Only those who are lucky enough to receive 
the blessings of the Guru, 
who is the Self, can escape 
from this Illusion by right efforts. 
All others are bound to the treadmill of life 
in various incarnations 
and they make houses of bodies 
of various shapes and duration.

From "Master of Self-Realization, 
An Ultimate Understanding", ch. 41

๐ŸŒบ Siddharameshwar Maharaj

38

People do all sorts of funny things according to their preconceived notions.
We have merely to keep quiet witnessing them.

Sri Ramana Maharshi

37

Whenever virtue Subsides and immorality prevails, then I body myself forth; 
For the protection of good, for the destruction of wicked, and for the establishment of Dharma.

- เฅ เคจเคฎों เคจाเคฐाเคฃाเคฏ:

36

You cannot collect my pointings, use them to see what cannot be seen with fleshly eyes. So these pointings are not jewels, they are living food for the Self, for the soul. Use them to recognise the Self. Stay as the Self untill this advice is needed no more.The Self can be without a Self image as you, but this Self image cannot exsist without the Self. You may enjoy the Self image, knowing it is merely an image, a play that will not last. So use them these words, do not collect them or you will lose them. Eat them, they will show you home, distanceless. So where is the journey?.Only a journey of understanding. 
~ Mooji ๐Ÿ™

35

Life is much larger than birth and death, failure and success. You are the unblemished, pure eternal Self.

- Gurudev Sri Sri Ravishankar.

34

Remember:
Your life is auspicious.
You are here for much more than knowledge.
You are here for Liberation.

~ Mooji

33

The cause of suffering is dependence, and 
independence is the remedy.
=================================

All suffering is born of desire.
..............
Such desire is of the mind. 
...............
Selfishness is the cause  of suffering. 
There is no other cause.
.................
Beyond the mind  there is no suffering. 
................
It is selfishness, 
due to a self-identification with the 
body that is the main problem and the cause of all  other problems. 
..................
One suffers along with what one thinks oneself to be.
....................
With the dissolution of the personal 
"I" personal suffering disappears. 

~ Nisarga Yoga: The Self Knowledge Teaching of Nisargadatta Maharaj

32

When you drop all your ideas, fantasies, and projections about who you are and what freedom is and remain completely empty, this is freedom. ~Mooji

31

Q: When a man realizes the Self, what will he see?

Sri Ramana Maharshi :

There is no seeing.
Seeing is only being.

The state of Self-realization, as we call it,
is not attaining something new or
reaching some goal which is far away,
but simply being that which you always are
and which you always have been.

All that is needed is that
you give up your realization of the not-true as true.

All of us are regarding as real that which is not real.
We have only to give up this practice on our part.

Then we shall realize the Self as the Self;
in other words, `Be the Self'.

At one stage you will laugh at yourself for trying to discover the Self which is so self-evident.
So, what can we say to this question?

That stage transcends the seer and the seen.
There is no seer there to see anything.
The seer who is seeing all this now ceases to exist
and the Self alone remains.

Q: How to know this by direct experience?

Sri Ramana Maharshi :

If We talk of knowing the Self, there must be two selves,
one a knowing self,
another the self which is known,
and the process of knowing.

The state we call realization is simply being oneself,
not knowing anything or becoming anything.

If one has realized, one is that which alone is
and which alone has always been.

One cannot describe that state.
One can only be that.

Of course, we loosely talk of Self-realization,
for want of a better term.

How to `real-ize' or make real that which alone is real ?

~ From Be as you are book

30

The spark of jnana will easily consume all creation
as if it were a mountain-heap of cotton.
All the crores of worlds being built upon 
the weak (or no) foundation of the ego,
they will all topple down when the atomic bomb
of jnana comes down upon them. 

~ Ramana Maharshi
~ Day by Day, 22-11-45.

29

"My love,carry on,
Yours is a great calling.
You are discharging
your river
Of names and forms into
The nameless Ocean
Of no return.
In doing so,others can
Witness and taste,through you,
That which they have heard
Only as rumour."
                              Mooji.

28

Love is eternity. 
If it is there, 
then it goes on growing and growing. 
Love knows the beginning 
but does not know the end.......

0sho

27

Drop this attitude of being serious. 

Life is a game — play it! 

Serious people tend to become what you call ‘spoil-sports’. 

Wherever you put them, 
they will spoil the whole thing by their seriousness.....

0sho

26


25

Om Namah Shivaya ๐Ÿ’›

Who is the best devotee of God? It is he who sees, after the realization of Brahman, that God alone has become all living beings, the universe, and the twenty-four cosmic principles. One must discriminate at first, saying, “Not this, not this,” and reach the roof. 
After that one realizes that the steps are made of the same materials as the roof, namely, brick, lime, and brick-dust. The devotee realizes that it is Brahman alone that has become all these -the living beings, the universe, and so on. 

- Sri Ramakrishna Deva. 

๐Ÿ’›

23



24

The world is never going to be happy, 
it has never been so, 
and it is never going to be so. 

The world is bound to remain unhappy, 
only individuals can be happy. 

It is something personal. 
It needs consciousness to be happy. 
It needs intensity to be happy. 
It needs awareness to be happy. 

The world can never be happy 
because it has no awareness.

OSHO

22

21

You cannot collect my pointings, use them to see what cannot be seen with fleshly eyes. So these pointings are not jewels, they are living food for the Self, for the soul. Use them to recognise the Self. Stay as the Self untill this advice is needed no more.The Self can be without a Self image as you, but this Self image cannot exsist without the Self. You may enjoy the Self image, knowing it is merely an image, a play that will not last. So use them these words, do not collect them or you will lose them. Eat them, they will show you home, distanceless. So where is the journey?.Only a journey of understanding. 
~ Mooji ๐Ÿ™

20

People do all sorts of funny things according to their preconceived notions.
We have merely to keep quiet witnessing them.

Sri Ramana Maharshi

19

The greatest evil habit is worldly life. 
It is called the "Great Addiction". 
By force of this addiction to worldly life,
Paramatman is made to believe 
that He is an individual, and is compelled 
to live a worldly life as if in prison. 

All bad habits can be dropped, 
but the addiction to mundane life 
is the most difficult to drop. 

The wife is dear to her husband 
so long as she obeys him. 
The mundane worldly life is called 
the blindingly dark life. 
The greatest inticement of Illusion is 
this mundane life. 
However great may be one's sorrow, 
this addiction cannot be dropped. 
One is greatly lucky if this addiction 
is dropped. 

There is only one person who condemns 
the worldly life, and he is a Saint. 
Nobody else does that. 

One does not even think of this earthly life, 
even if one suffers the utmost difficulties. 
People try to strengthen their ties with others 
by speaking to them respectfully and 
congratulating each other over small things. 
People compete with each other 
for earning more honors and status. 
In this way, they feel that they are happy in life. 
They act as if this is a respectable bad habit. 

The God of Death is happy to give you 
many kinds of bodies and various troubles. 

Give up the sense of "mine". 
Know that the body is your enemy. 

Very few are those who have truly understood. 
Only those who are lucky enough to receive 
the blessings of the Guru, 
who is the Self, can escape 
from this Illusion by right efforts. 
All others are bound to the treadmill of life 
in various incarnations 
and they make houses of bodies 
of various shapes and duration.

From "Master of Self-Realization, 
An Ultimate Understanding", ch. 41

๐ŸŒบ Siddharameshwar Maharaj

18

Real silence means there is actually nowhere else for the mind to go. ~ Sri Anandamayi Ma

17


16

“Everybody you have come in contact with has been imposing fear on you, because fear is the antithesis of freedom. The more fear you have in you, the less is the possibility of freedom. The more fear is there, the less is the possibility of rebellion." Osho

#iOsho #Osho #Fear

14

He it is who is eternally one with myself
in the state of one-pointedness,
who holds me in his grip like a magnet,
who is not separated from me by so much as an atom.
And, as the vanity of the 'I am the body' fades
and is no more,
it is his presence that illumines my heart
with the teaching of the indivisible Self.

(Muruganar - Sri Ramana Anubhuti)

13

"One of two things must be done. Either surrender because you admit your inability and require a higher power to help you, or investigate the cause of misery by going to the source and merging into the Self. Either way you will be free from misery. God never forsakes one who has surrendered."

Sri Ramana Maharshi

12

For a long time we have been measuring activity 
mainly in physical terms. But there are some
beings whose energy and presence powerfully
impact upon the life flowing around them,
yet they are not necessarily engaged in activity.
They impart peace, wisdom and the joy of being with
a mere glance. And yet they unhesitatingly
confess to knowing and doing nothing at all.

๐ŸŒบ Mooji, from the book 'White Fire'

11

You are spirit in truth. However that spirit is wrongly identifying itself with the gross body. The body has been projected by the mind; the mind itself has originated from the spirit. If the wrong identification ceases,there will be peace and permanent untellable bliss.

Talks with Ramana Maharshi (396)

10

1. What is the state of attainment of knowledge?

It is firm and effortless abidance in the Self in which the mind which has become one
with the Self does not subsequently emerge again at any time. 
That is, 
just as everyone usually and naturally has the idea, 
'I am not a goat nor a cow nor any other
animal but a man', when he thinks of his body, 
so also when he has the idea 
'I am not  the principles (tatwas) beginning with the body and ending with sound (nada), but the Self which is 
existence, consciousness and bliss', 
the innate self-consciousness
(atmaprajna), 
he is said to have attained firm knowledge.

✅ Spiritual Instruction
of Bhagavan Sri Ramana Maharshi

9

You don’t know how well you are doing;
you don’t know anything at all.
You are just a child sitting happily
in the lap of God.

~ Mooji

8

9. Dualities and trinities are only the one Reality 

The duality of subject and object and trinity of seer, sight,  and seen can exist only if supported by the One. 
If one turns inward in search of that One Reality they fall away. 
Those who see this are those who see Wisdom. They are never in doubt.

Comment: 
The Self is the substratum on which dualities and trinities exist. 
They seem to obscure, to cover, the Self, 
like clouds cover the sun. 
When the clouds part the sun shines, unabated. 
So it is with the Self. 
Remove the  obscurations and the Self shines, by itself. 
When this is known directly, 
doubts and misconceptions can stand no 
longer. 

Practice Note: 
When you look deep within, how many do 
you find? 
How many existences do you have? 
Are there two  of you, one to know and the other to be known? 
These are  examples of the common experience that at our heart, we 
are just one.

✅ Forty Verses on Reality

7

The spirit running your life is sacred; honour this life energy.

- Gurudev Sri Sri Ravishankar.

5

PURIFICATION

An uncut gem excavated from a mine will not attain brilliance unless it is cut and polished. Similarly, the true tapas, the sadhana that a sadhaka performs, will not shine except by the ordeals which are the obstacles to it.

- Guru Vachaka Kovai v 619

Question: How is it that so much suffering comes to people who behave virtuously?

Bhagavan: It is good if suffering comes to devotees. The dhobi [washer man], when washing clothes, beats them hard against a rock. But he does so only to remove the dirt from the clothes. Similarly, all sufferings are given for the sole purpose of purifying the mind of the devotee. If we are patient, happiness will follow.

- Living by the Words of Bhagavan, p. 238

4

3

2

Identify yourself with the infinite. 
Because you have a choice, you can identify with the finite and also you can find out who is identifying - with either the finite or the infinite.
Focus on this question with a devotion in your heart and humility, let’s see what you find. 

๐Ÿ’“ Mooji

1