10/19/2020

9

Do not think that enlightenment is going to make you special—it's not. If you feel special in any way, then enlightenment has not occurred. I meet a lot of people who think they are enlightened and awake simply because they have had a very moving spiritual experience. They wear their enlightenment on their sleeve like a badge of honor. They sit among friends and talk about how awake they are while sipping coffee at a cafe. The funny thing about enlightenment is that when it is authentic, there is no one to claim it. Enlightenment is very ordinary; it is nothing special. Rather than making you more special, it is going to make you less special. It plants you right in the center of a wonderful humility and innocence. Everyone else may or may not call you enlightened, but when you are enlightened the whole notion of enlightenment and someone who is enlightened is a big joke. I use the word enlightenment all the time—not to point you toward it but to point you beyond it. Do not get stuck in enlightenment. 

๐Ÿ’™ Adyashanti

8

เค…เคธ्เคคिเคค्เคต เค•े เคธाเคฅ เคœिเคฏो 
เค”เคฐ เคšीเคœों เค•ो เค–ुเคฆ 
เค…เคชเคจे เค†เคช เค˜เคŸเคจे เคฆो।.....♡
เคฏเคฆि เค•ोเคˆ เคคुเคฎ्เคนाเคฐा 
เคธเคฎ्เคฎाเคจ เค•เคฐเคคा เคนै,
เคคो เคฏเคน เค‰เคธเค•ा เคนी เคจिเคฐ्เคฃเคฏ เคนै, 
เคคुเคฎ्เคนाเคฐा เค‰เคธเคธे เค•ोเคˆ เคธंเคฌंเคง เคจเคนी। 
เคฏเคฆि เคคुเคฎ เค‰เคธเคธे เค…เคชเคจा 
เคธंเคฌंเคง เคœोเคก़เคคे เคนो,
เคคो เคคुเคฎ เค…เคธंเคคुเคฒिเคค เค”เคฐ 
เคฌेเคšैเคจ เคนो เคœाเค“เค—े,
เค”เคฐ เคฏเคนी เค•ाเคฐเคฃ เคนै เค•ि 
เคฏเคนाँ เคนเคฐ เค•ोเคˆ เคฎเคจोเคฐोเค—ी เคนै। 
เค”เคฐ เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคšाเคฐों เคคเคฐเคซ เค˜िเคฐे 
เคฌเคนुเคค เคธे เคฒोเค— เคคुเคฎเคธे เคฏเคน 
เค…เคชेเค•्เคทाเคँ เค•เคฐ เคฐเคนे เคนैं เค•ि 
เคคुเคฎ เคฏเคน เค•เคฐो, เคตเคน เคฎเคค เค•เคฐो। 
เค‡เคคเคจे เคธाเคฐे เคฒोเค— เค”เคฐ 
เค‡เคคเคจी เคธाเคฐी เค…เคชेเค•्เคทाเคँ เค”เคฐ 
เคคुเคฎ เค‰เคจ्เคนे เคชूเคฐा เค•เคฐเคจे เค•ी 
เค•ोเคถिเคถ เค•เคฐ เคฐเคนे เคนो। 
เคคुเคฎ เคธเคญी เคฒोเค—ों เค”เคฐ 
เค‰เคจเค•ी เคธเคญी เค…เคชेเค•्เคทाเค“ं เค•ो 
เคชूเคฐा เคจเคนी เค•เคฐ เคธเค•เคคे।
เคคुเคฎ्เคนाเคฐा เคชूเคฐा เคช्เคฐเคฏाเคธ 
เคคुเคฎ्เคนे เคเค• เค—เคนเคฐे เค…เคธंเคคोเคท เคธे 
เคญเคฐ เคฆेเค—ा เค”เคฐ เค•ोเคˆ เคญी 
เคธंเคคुเคท्เคŸ เคนोเค—ा เคนी เคจเคนी। 
เคคुเคฎ เค•िเคธी เค•ो เคธंเคคुเคท्เคŸ 
เค•เคฐ เคนी เคจเคนी เคธเค•เคคे, 
เค•ेเคตเคฒ เคฏเคนी เคธंเคญเคต เคนै เค•ि 
เค•ेเคตเคฒ เคคुเคฎ เคธ्เคตเคฏเคฎ् เคนी 
เคธंเคคुเคท्เคŸ เคนो เคœाเค“। 
เค”เคฐ เคฏเคฆि เคคुเคฎ เค…เคชเคจे เคธे 
เคธंเคคुเคท्เคŸ เคนो เค—เคฏे, 
เคคเคฌ เคฅोเคก़े เคธे เคฒोเค— 
เคคुเคฎเคธे เคธंเคคुเคท्เคŸ เคนोंเค—े, 
เคฒेเค•िเคจ เค‡เคธเคธे เคคुเคฎ्เคนाเคฐा 
เค•ोเคˆ เคธंเคฌंเคง เคจ เคนो।
เคคुเคฎ เคฏเคนाँ เค•िเคจ्เคนी เค”เคฐ เคฒोเค—ों เค•ी 
เค…เคชेเค•्เคทाเค“ं เค•ो เคชूเคฐा เค•เคฐเคจे, 
เค‰เคจเค•े เคจिเคฏเคฎों เค”เคฐ เคจเค•्เคถों เค•े 
เค…เคจुเคธाเคฐ เค‰เคจ्เคนे เคธंเคคुเคท्เคŸ 
เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเคฏे เคจเคนी เคนो। 
เคคुเคฎ เคฏเคนाँ เค…เคชเคจे เค…เคธ्เคคिเคค्เคต เค•ो 
เคชเคฐिเคชूเคฐ्เคฃ เคœीเคจे เค•े เคฒिเคฏे เค†เคฏे เคนो। 
เคฏเคนी เคธเคญी เคงเคฐ्เคฎों เคฎें 
เคธเคฌเคธे เคฌเคก़ा เค”เคฐ เคชूเคฐ्เคฃ เคงเคฐ्เคฎ เคนै เค•ि 
เคคुเคฎ เค…เคชเคจे เคนोเคจे เคฎें 
เคชเคฐिเคชूเคฐ्เคฃ เคนो เคœाเค“ ।
เคฏเคนी เคคुเคฎ्เคนाเคฐी เคจिเคฏเคคि เคฏा เคฎंเคœिเคฒ เคนै, 
เค‡เคธเคธे เคš्เคฏुเคค เคจเคนी เคนोเคจा เคนै। 
เค‡เคธเคธे เคฌเคข़เค•เคฐ เค”เคฐ
เค•ुเค› เคฎूเคฒ्เคฏเคตाเคจ เคจเคนी।
เค•िเคธी เค•ा เค…เคจुเค—เคฎเคจ เค”เคฐ 
เค…เคจुเคธเคฐเคฃ เคจ เค•เคฐ 
เค…เคชเคจे เค…เคจ्เคค: เคธ्เคตเคฐ เค•ो เคธुเคจो। 
เคเค• เคฌाเคฐ เคญी เคฏเคฆि เคคुเคฎเคจे 
เค…เคชเคจे เค…เคจ्เคค: เคธ्เคตเคฐ เค•ा 
เค…เคจुเคญเคต เค•เคฐ เคฒिเคฏा, 
เคคो เคซिเคฐ เคจिเคฏเคฎों เค”เคฐ เคธिเคฆ्เคงाँเคคों เค•ी 
เค•ोเคˆ เคœเคฐूเคฐเคค เคฐเคนेเค—ी เคนी เคจเคนी। 
เคคुเคฎ เคธ्เคตเคฏเคฎ् เค…เคชเคจे เค†เคช เคฎें เคนी 
เคเค• เคจिเคฏเคฎ เคฌเคจ เคœाเค“เค—े।
เค“เคถो.....♡

7



เค…เคชเคจे เค†เคจเคจ्เคฆ เคธे เคœीเค“ ।
เค‡เคคเคจा เคนी เคชเคฐ्เคฏाเคช्เคค เคนोเค—ा เค•ि, เคคुเคฎ เค•िเคธी เคฆुเคธเคฐे เค•े เค†เคจเคจ्เคฆ เคฎे เคฌाเคงा เคจ เคฌเคจो ।
เค‡เคคเคจा เคนी เคชเคฐ्เคฏाเคช्เคค เคนोเค—ा เค•ि, เคคुเคฎ เค…เคชเคจे เค†เคจเคจ्เคฆ เค•ा เคจृเคค्เคฏ เคจाเคšो เค”เคฐ เค…เคชเคจा เค—ीเคค เค—ाเค“ ।
เคนो เคธเค•เคคा เคนै เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เค†เคจเคจ्เคฆ เค•ी เคคเคฐंเค— เคฆुเคธเคฐों เค•ो เคฒเค— เคœाเคฏे เค”เคฐ เคตे เคญी เค†เคจเคจ्เคฆिเคค เคนो เคœाเคฏे ।
 เคฅोเคกी เค—ुเคฒाเคฒ เคคुเคฎเคธे เค‰เคกे เค”เคฐ เคตे เคญी เคฒाเคฒ เคนो เคœाเค ।
เคฅोเคกा เคฐंเค— เคคुเคฎเคธे เค›िเคŸเค•े เค”เคฐ เคตे เคญी เคฐंเค— เคœाเคฏ ।

 เคคुเคฎเคจे เคธेเคตा เค•ी, เคเคธा เคธोเคšเคจा เคฎเคค ।
เค•ोเคฏเคฒ เค—ाเคคी เคนै । เคคुเคฎ เค•्เคฏा เคธोเคšเคคे เคนो- เค•เคตिเคฏो เค•ी เคธेเคตा เค•เคฐ เคฐเคนी เคนै,
เค•ि เคฒिเค–ो เค•เคตिเคคाเค ! เคฆेเค–ो เคฎै เค—ा เคฐเคนी เคนु ! เคœाเค—ो เค•เคตिเคฏो !
เค‰เค ाเค“ เค…เคชเคจी เค•เคฒเคฎे, เคฒिเค–ो เค•เคตिเคคाเค ! เคฎै เค† เค—เคฏी เคธेเคตा เค•เคฐเคจे เค•ो เคซिเคฐ ।
เค•ि เคชเคชीเคนा เคชुเค•ाเคฐเคคा เคนै, เค•ि เคธंเคคो เคœाเค—ो ! เค•ि เคฆेเค–ो เคฎै เคชीเคฏ เค•ो เคชुเค•ाเคฐ เคฐเคนा เคนु ।
เคคुเคฎ เคญी เคชुเค•ाเคฐो ! เคฎै เคคुเคฎ्เคนाเคฐी เคธेเคตा เค•เคฐเคจे เค† เค—เคฏा ।
เคคुเคฎ เค‡เคธ เคœเค—เคค เคฎे เคฆेเค–เคคे เคนो เค•ि เค•ौเคจ เค•िเคธเค•ी เคธेเคตा เค•เคฐ เคฐเคนा เคนै ?

เค•ोเคฏเคฒ เค—ीเคค เค—ा เคฐเคนी เคนै – เค…เคชเคจे เค†เคจเคจ्เคฆ เคธे ।

เคชเคชीเคนा เคชुเค•ाเคฐ เคฐเคนा เคนै – เค…เคชเคจे เคฐเคธ เคฎे เคตिเคฎुเค—्เคง เคนो ।

เคซूเคฒ เค–िเคฒे เคนै- เค…เคชเคจे เคฐเคธ เคธे । 

เคšॉเคฆ เคคाเคฐे เคšเคฒเคคे เคนै เค…เคชเคจी เค‰เคฐ्เคœा เคธे ।

เคคुเคฎ เคญी เคคो เค…เคชเคจे เคฎे เคœीเค“.......

เค“เคถो

6

“Why do you not recognise your own Self, which is an embodiment of Eternal Bliss-Essence, the Witnessing Light that illumines the inner equipments and their functions ?” 

“Give up the intellectual misconception that the Self is the body, etc., and always meditate upon and think yourself to be the eternal Knowledge-Bliss the Witness of the intellect – a sheer mass of Pure Knowledge”. 

“The body is not the Self, as like the pot, etc., the body also has form, etc., and again, the body is a modification of the great elements such as Akash, just like the pot”. 

The disciple said: “If, by the strength of these arguments, the gross-body is considered as “not-Self”, then please exhaustively explain and directly indicate the Self – as clearly as a fruit in hand”. 

The teacher said: “Just as the perceiver of a pot is ever distinctly different from the pot and can never be the pot – so too, you, the perceiver of your body, are distinct from your body distinct from your body and can never be the body, this you firmly ascertain in yourself.” 

“Similarly be sure in yourself that you, the seer of the senses, are not the senses themselves, and ascertain that you are neither the mind, not the intellect, not the vital air (Prana).” 

“Similarly be sure that you are not the complex of the gross and the subtle-bodies, and intelligently determine, by inference, that you, the ‘seer’, are entirely distinct from the ‘seen’.” 

“’I am He’, the One because of whose presence alone the inert entities like the body and the senses, are able to function through acceptance and rejection”. 

“’I am He’, the One changeless, Innermost Self that moves the intellect, etc., as a magnet does the iron f ilings.” 

“’I am He’, the One Entity in whose vital presence the body, senses, mind, and Pranas, though inert in themselves, appear to be conscious and dynamic, as though they are the Self.” 

“‘He am I’, the One Consciousness, which is the Self that illumines the modifications in my mind such as ‘my mind went elsewhere, however, it has been brought to rest now’, – ‘He am I’ (So’ham).”

“’He am I’, the One Consciousness which is the Changeless Self that is directly cognised, that illumines the three states of waking, dream, and deep-sleep, and that which illumines appearance and disappearance of the intellect and its functions – ‘He am I’ (So’ham).” 

“Know yourself to be the One Self, a homogenous mass of Consciousness, which is the illuminator of the body and therefore quite distinct from it – just as a lamp that illumines a pot is always different from the pot illumined. ‘I am a mass of Consciousness’ (Aham bodhavigraha).”

- Adi Shankaracharya (Vakya Vritti ; slokas 11-23).

๐Ÿ’›

Vakya Vritti By Adi Sankaracharya, 788-820 CE, Translated by Swami Chinmayananda Published by Chinmaya Mission, Mumbai

https://www.facebook.com/adishankaracharyabhagavatpada/

5

Oneself, who is jรฑฤna, alone is real. Jรฑฤna that is manifold is ajรฑฤna. Even ajรฑฤna, which is unreal, does not exist except as oneself, who is jรฑฤna. All the many ornaments are unreal; say, do they exist except as gold, which is real?

- Sri Ramana Maharishi.

๐Ÿ’›

4

The Essence of Instruction....
Upadesa Saram....3....

Disinterested action 
Surrendered to the Lord
Purifies the mind and points 
The way to Moksha.....

The Collected Works of Sri Ramana Maharshi....p...109...

3

There can be no mass instruction....
Spiritual instruction 
depends on the temperament and 
spiritual maturity of the individual......

Ramana....

2

Sathguru....

Devotee....
Is success not dependent the Guru's grace?

Bhagavan.....
Yes...it is....
Is not your practice itself due to such grace....

Ramana Maharshi....

1

The Guru is the 
link 
between the unreal and Real....

Ramana....

nothing

Only consciousness, only God exists. It is what we call God or consciousness that 
is the world, that is the universe. 
Nothing exists on its own. 

Everything in this universe  comes from your mind. It isn't real by itself it's like a dream. You believe what you see  with your eyes, what you hear with your ears, what you speak with your mouth, what  you smell with your nose. You believe all these things are real. They are not real. They are  lies. You believe you exist as a human being and you make decisions, you make choices. 
You do certain things in this world. 
This is not true.

It is consciousness that does everything. You are like a puppet manipulated by the 
laws of karma. And everything that you do is the result of that karma. It's a lie. For in 
truth karma does not exist and in truth you've never done anything because you were  never born. There is absolutely nothing that you can ever do. 
You are spirit! All-pervading! Omnipresent!

As far as your problems are concerned 
forget them. 
As far as your life is concerned forget it. 
As far as the past is concerned it 
doesn't exist. 
As far as the future is concerned there will never be a future. 
There is only  this moment and in this moment you are nothing, pure nothingness. Nothing is everything and everything is nothing.

~ Robert Adams Satsangs

surrender

Visitor. What is self-surrender?

Bhagavan. It is the same as mind-control. The ego submits when it recognises the higher authority of the Atman. This is the
beginning of surrender. Although the ego cannot exist without the Self, yet, due to its ignorance of this fact, it remains rebellious, and acts on its own initiatives and by
its own will.

V. How can the rebellious ego be subjugated?

Bh. Either by seeking its source, when it automatically disappears, or by deliberately surrendering all its actions, motives and decisions, striking thereby at its root. Habits create the false notion that thinking is a permanent institution, with which it is impossible to dispense, but enquiry and discrimination will blast this fallacy. None
succeeds without effort and the successful few owe their victory to perseverance.

V. People prostrate before God or the Guru to prove, I suppose, or at least to show their surrender.

Bh. True surrender is the melting of the ego in its Source, the Heart. God is not deceived by physical genuflections;
what He sees in the worshipper is how much of the ego remains in full control and how much is on the verge of self-destruction.

- GURU RAMANA. Chapter VIII
SURRENDER

nothing reality

train

God will bear whatever burdens we put on Him. 
All things are being carried on by the omnipotent power of a Supreme God. 

Instead of submitting ourselves to It, why should we always be planning, 
‘We should do this or that’. 

Knowing that the train carries all the load, why should we, travelling therein, suffer by carrying our small bundle on our heads, instead of leaving it on the train and being happy.

- Sri Ramana Maharshi

action when need

Devotee: “It (the story of the only lie Bhagavan ever told his aunt in order that he could depart to Arunachala) means that for doing a great thing, sometimes a lie has to be told!”

Bhagavan: “Yes. When it is for the welfare of the world and when the exigencies of the situation demand it, it has to be done. It can’t be helped. Where is the question of telling a lie? Some force makes one say so. So long as there is a purpose, there is need of action. When there is no purpose, no action is needed. In this case, we can avoid action in the same way as was done by the sage in “The Sage and Hunter” story in the Yoga Vasishtam.”

Devotee: “What is that story?”

Bhagavan: “In a forest, a sage sat motionless and in silence. His eyes however were open. A hunter hit a deer and as it was running away, he began pursuing it and when he saw the sage, he stopped. The deer had run in front of the sage, and hidden itself in a bush nearby. The hunter could not see it and so asked the sage: ‘Swami, my deer has come running this way. Please tell me where exactly it has gone.’ The sage said he did not know. The hunter said, ‘It ran in front of you. Your eyes were open. How could you say you do not know?’ To that the sage replied, ‘Oh my friend! We are in the forest with universal equality. We do not have ahankara (the 'I'-sense, ego-self). Unless you have ahankara, you cannot do things in this world. That Ahankara is the mind. That mind does all things. It also makes all the sense organs work. We certainly have no mind; it disappeared long ago. We do not have the three states, the states of waking, dream and deep sleep. We are always in the fourth or Turiya state. In that state nothing is seen by us. That being so, what can we say about your deer?’ Unable to understand what the sage was saying, the hunter went his way thinking they were all the words of a mad man.”

(From 'Letters from Sri Ramanasramam' 230)

silent watcher

Be the silent watcher of your thoughts and behavior. You are beneath the thinker. You are the stillness beneath the mental noise. You are the love and joy beneath the pain.

Eckhart Tolle๐ŸŒน๐Ÿ™๐Ÿผ

1

ego

5

เฅ เค…เคธเคคो เคฎा เคธเคฆ्เค—เคฎเคฏ ।
 เคคเคฎเคธो เคฎा เคœ्เคฏोเคคिเคฐ्เค—เคฎเคฏ ।
 เคฎृเคค्เคฏोเคฐ्เคฎा เค…เคฎृเคคं เค—เคฎเคฏ ।
 เฅ เคถाเคจ्เคคिः เคถाเคจ्เคคिः เคถाเคจ्เคคिः ॥

 Om, Lead us from Unreality to the Reality (of Self),
 Lead us from the Darkness (of Ignorance) to the Light
 Lead us from the Fear of Death to the Knowledge of Immortality.
 Om Peace, Peace, Peace 

Om asato ma sadgamaya |
 tamaso ma jyotirgamaya |
 mrtyorma amrtam gamaya |
 Om Shantihi Shantihi Shantihi ||

~ Brihadaranyaka Upanishad 1.3.28:

Meaning:
 1: Om, (O Lord) Keep me not in the Unreality (of the bondage of the Phenomenal World), but lead me towards the Reality (of the Eternal Self),
 2: (O Lord) Keep me not in the Darkness (of Ignorance), but lead me towards the Light (of Spiritual Knowledge),
 3: (O Lord) Keep me not in the (Fear of) Death (due to the bondage of the Mortal World), but lead me towards the Immortality (gained by the Knowledge of the Immortal Self beyond Death),
 4: Om, (May there be) Peace, Peace, Peace (at the the three levels - Adidaivika, Adibhautika and Adhyatmika).

ๅ·ู •● N ҉ A ҉ M ҉ A ҉ S ҉ T ҉ E ●•ู ·ๅ

Image 1. Waitomo Caves
Image 2 Dedication by Sasikumar Ramachandran

4

3

2

1

I am Atman, I am Peace, I am Love, I am Bliss. If you don't believe this then continue this mantra forever: "I am Bliss."

~ Sri Poonjaji 'Papaji'

illusion maya

627. What means should we adopt in order to get free from the clutches of Maya? 

He who yearns to be free from its clutches is shown the way by God Himself. Only ceaseless yearning is needed.

- Sayings of Sri Ramakrishna