12/06/2020
17
If you accept "I am free", then you are free.
If you accept "I am not free", you are not free.
๐ Papaji
(from WAKE UP AND ROAR)
16
What great fortune that in this life your heart beats for Truth.
It does not matter how much the mind tries to disturb you.
Ignore it. Just remind yourself, ‘This life is for freedom.’
No matter how many times mind attacks,
‘You are not good enough, not ready. You have not been chosen.’
Don’t succumb to the serpent voice. You must overcome it.
Say, ‘I am here for freedom and I am free.’
Not that you are choosing to be free, you cannot avoid being free.
God cannot deny the request of the heart.
๐ผ Mooji, from the book 'White Fire'
15
`No want' is the greatest bliss. It can be realized only by experience. Even an emperor is no match for a man with no wants.
๐ Ramana Maharshi
14
189. One’s learning to abide as the indestructible existence-consciousness
“I am,” having known it to be different from the existence of the body,
is alone true learning,
(the supreme science or paravidya).
Abiding thus,
having clearly known this
existence-consciousness, and
having thereby subsided in Self,
is alone the state of true knowledge (jnana).
193. The knowledge of one’s own Self,
“I am”,
alone is true knowledge (jnana).
Whatever knowledge one has acquired of anything other than one-self,
is only ignorance (ajnana).
Know that all that is seen by one who has first known himself, will not
appear to him as different from himself.
~ A Light on the Teaching of Ramana Maharshi
✅ 35. The Learning That Should be Learnt
13
There is no need to turn round and round in endless questioning; find yourself and everything will fall into its proper place.
๐บ Nisargadatta Maharaj
witness
Until there is the conviction in the seeker that all phenomena, including himself, are merely appearances without any substance, there can be no true understanding.
You are the primordial state of total freedom, that fullness of pure joy, that concentration of light which is subtler than the subtlest and the witness of everything.
~ Ramesh Balsekar
11
๐๐๐๐ป๐บ๐ผ๐ฝ๐พ๐ฟ๐น๐ธ๐ทเคนเคฎ เคตเคนी เคธुเคจเคคे เคนैं เคเคนां เคนเคฎाเคฐा เคฎเคจ เคฒเคा ๐ท๐ธ๐น๐๐๐๐๐บ๐ป๐ผ๐ฝ๐ฟ๐พ
เคเค เคซเคीเคฐ เค
เคชเคจे เคเค เคธाเคฅी เคे เคธाเคฅ เคเค เคฌाเคाเคฐ เคธे เคुเคเคฐเคคा เคฅा। เคชाเคธ เคนी เคी เคชเคนाเฅी เคชเคฐ เคเฅे เคเคฐ्เค เคी เคธंเคง्เคฏा เคी เคช्เคฐाเคฐ्เคฅเคจा เคी เคंเคिเคฏां เคฌเคเคจे เคฒเคीं। เคเคธ เคซเคीเคฐ เคจे เคเคนा, เคธुเคจเคคे เคนो เคเคธ เคฏुเคตเค เคो เคिเคคเคจा เคฎเคงुเคฐ เคฐเคต เคนै! เคैเคธा เคช्เคฏाเคฐा เคธंเคीเคค เคนै! เคชเคนाเฅ เคชเคฐ เคเฅे เคเคฐ्เค เคी เคंเคिเคฏों เคी เคเคตाเค เคธुเคจी? เคเคธ เคฏुเคตเค เคจे เคเคนा, เคเคธ เคฌाเคाเคฐ เคे เคถोเคฐเคुเคฒ เคฎें เคเคนां เคा เคชเคนाเฅ, เคเคนां เคा เคเคฐ्เค, เคเคนां เคी เคंเคिเคฏां! เคฎुเคे เคुเค เคธुเคจाเค เคจเคนीं เคชเฅเคคा। เคฏเคนां เคเคคเคจा เคถोเคฐเคुเคฒ เคฎเคा เคนै, เคธांเค เคा เคตเค्เคค เคนै, เคฒोเค เค
เคชเคจी เคฆुเคाเคจें เคเค ा เคฐเคนे เคนैं, เค्เคฐाเคนเค เคเคिเคฐी เคเคฐीเคฆ เคซเคฐोเค्เคค เคเคฐ เคฐเคนे เคนैं, เคฌेเคเคจे เคตाเคฒे เคญी เคोเคถिเคถ เคฎें เคนैं เคि เคुเค เคเคฎ เคฆाเคฎ เคฎें เคนी เคธเคนी, เคเคฒ्เคฆी เคฌिเค เคाเค, เคो เคญी เคฌिเค เคाเค เคฌिเค เคाเค। เคธूเคฐเค เคขเคฒเคจे เคขเคฒเคจे เคो เคนै। เคฒोเคों เคो เค
เคชเคจा เคธाเคฎाเคจ เคฌांเคงเคจा เคนै। เคฒोเคों เคो เค
เคชเคจी เคाเฅिเคฏां เคคैเคฏाเคฐ เคเคฐเคจी เคนैं। เคฒोเคों เคो เคญाเคเคจा เคนै เค
เคชเคจे เคเคฐों เคी เคคเคฐเคซ। เคฏเคนां เคเคคเคจा เคถोเคฐเคुเคฒ เคฎเคा เคนै! เคोเฅे เคนिเคจเคนिเคจा เคฐเคนे เคนैं, เคฌैเคฒ เคเคตाเค เคเคฐ เคฐเคนे เคนैं, เคाเฅिเคฏां เคोเคคी เคा เคฐเคนी เคนैं। เคुเฅเคธเคตाเคฐ เคนैं, เคเคฆเคฎी เคนैं, เคญीเฅ เคญाเฅ เคนै। เคเคนां เคी เคंเคिเคฏां? เคเคคเคจी เคญीเฅ เคญाเฅ เคฎें, เคเคคเคจे เคถोเคฐเคुเคฒ เคฎें เคฎुเคे เคुเค เคธुเคจाเค เคจเคนीं เคชเฅเคคा।
เคเคธ เคซเคीเคฐ เคจे เค
เคชเคจी เคेเคฌ เคธे เคเค เคฐुเคชเคฏा เคจिเคाเคฒा। เคชुเคฐाเคจी เคเคนाเคจी เคนै। เคจเคเคฆ, เคांเคฆी เคा เคฐुเคชเคฏा! เคोเคฐ เคธे เคเคธे เคชाเคธ เคे เคนी เคชเคค्เคฅเคฐ เคชเคฐ เคชเคเค เคฆिเคฏा। เคธเฅเค เคे เคिเคจाเคฐे เคฒเคा เคชเคค्เคฅเคฐ, เคเคจเคจเคเคจ เคी เคเคตाเค! เคเคฐ เคเค เคญीเฅ เคเคเค्เค ी เคนो เคเค। เคธौ เคฆो เคธौ เคเคฆเคฎी เคเคเคฆเคฎ เคฆौเฅ เคชเฅे। เคเคนा เคि เคिเคธी เคा เคฐुเคชเคฏा เคिเคฐा। เคเคธ เคซเคीเคฐ เคจे เคเคธ เคฏुเคตเค เคो เคเคนा, เคฆेเคเคคे เคนो! เคोเฅे เคนिเคจเคนिเคจा เคฐเคนे เคนैं, เคाเฅिเคฏां เคธเคाเค เคा เคฐเคนी เคนैं, เคเคฐीเคฆ เคซเคฐोเค्เคค เคा เคเคिเคฐी เคตเค्เคค, เคธांเค เคนो เคฐเคนी เคนै, เคฌिเคธाเคคी เค
เคชเคจा เคซैเคฒाเคต เคธंเคตाเคฐ เคฐเคนे เคนैं; เคฒेเคिเคจ เคฐुเคชเคฏे เคी เคเคจเคจเคเคจ เคฆो เคธौ เคเคฆเคฎिเคฏों เคจे เคธुเคจ เคฒी! เคเคฐ เคเคฐ्เค เคी เคंเคिเคฏां เคूंเค เคฐเคนी เคนैं, เคिเคธी เคो เคธुเคจाเค เคจเคนीं เคชเฅเคคा!
เคฐुเคชเคฏे เคชเคฐ เคिเคธเคा เคฎเคจ เค
เคเคा เคนो เคตเคน เคฐुเคชเคฏे เคो เคธुเคจ เคฒेเคा। เคนเคฎ เคตเคนी เคธुเคจเคคे เคนैं เคเคนां เคนเคฎाเคฐा เคฎเคจ เคฒเคा เคนै। เคนเคฎ เคตเคนी เคुเคจเคคे เคนैं เคเคนां เคนเคฎाเคฐा เคฎเคจ เคฒเคा เคนै। เคนเคฎ เคตเคนी เคฆेเคเคคे เคนैं…เคฐाเคธ्เคคा เคคो เคตเคนी เคนोเคคा เคนै, เคฒेเคिเคจ เคนเคฐ เคुเคเคฐเคจे เคตाเคฒा เค
เคฒเค เค
เคฒเค เคीเคें เคฆेเคเคคा เคนै। เคเคฎाเคฐ เคฐाเคธ्เคคे เคे เคिเคจाเคฐे เคฌैเค ा เคนुเค เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคेเคนเคฐे เคจเคนीं เคฆेเคเคคा, เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคूเคคे เคฆेเคเคคा เคนै। เคेเคนเคฐों เคธे เคเคธे เค्เคฏा เคฒेเคจा เคฆेเคจा! เคเคธเคा เคช्เคฐเคฏोเคเคจ เคूเคคों เคธे เคนै। เคฒोเค เคตเคนी เคฆेเคเคคे เคนैं เคเคนां เคเคจเคी เคตाเคธเคจा เคนै, เคเคนां เคเคจเคी เคเคांเค्เคทा เคนै, เค
เคญीเคช्เคธा เคนै।
*เคाเคนे เคนोเคค เค
เคงीเคฐ*
เคเคถो
9
9. Dualities and trinities are only the one Reality
The duality of subject and object and trinity of seer, sight, and seen can exist only if supported by the One.
If one turns inward in search of that One Reality they fall away.
Those who see this are those who see Wisdom. They are never in doubt.
Comment:
The Self is the substratum on which dualities and trinities exist.
They seem to obscure, to cover, the Self,
like clouds cover the sun.
When the clouds part the sun shines, unabated.
So it is with the Self.
Remove the obscurations and the Self shines, by itself.
When this is known directly,
doubts and misconceptions can stand no
longer.
Practice Note:
When you look deep within, how many do
you find?
How many existences do you have?
Are there two of you, one to know and the other to be known?
These are examples of the common experience that at our heart, we
are just one.
✅ Forty Verses on Reality
sadhu
He, who has no fear
He, who is not care about status
He, who have courage to speak truth on face of King of Kings.
He, doesn't care about future
He, who doesn't accumulate wealth
He, Who believe in direct relation with Lord & devotee himself for truth.
He is "Sadhu".
Quotes
7
The sage experiences that he is the body, just as the ignorant person does. The difference is that the ignorant one believes that the Self is confined to the body, whereas the sage knows that the body cannot remain apart from the Self. The Self is infinite for him and also includes the body.
A jnani does not feel oppressed by his body. Did those jnanis who lived in bodies and wrote sacred books cease to be jnanis?
The realized ones do not think or plan for the future. They let the future take care of itself. For them the future is in the present.
A jnani crushes the ego at its source. It rises up again and
again, for him too as for the ignorant, impelled by nature, i.e. prarabdha. Both in the ignorant and in the jnani, ego sprouts, but with this difference: the former's ego is quite ignorant of its source, and is not aware of its deep sleep in the dream and waking states.
On the other hand, when the jnani's ego rises, he enjoys his transcendental experience with this ego, keeping his focus always on its source. His ego is not dangerous — it is only the ash-skeleton of a burnt rope; although it possesses a form it is ineffective. By constantly keeping our focus on our source, our ego is dissolved.
- Conscious Immortality
5
True worship is effortless, supreme meditation in the continuous, unbroken awareness of the within, the indwelling presence. It requires no effort because there is nothing in it to be attained which one does not already possess.
**********************
What is generally understood to be prayer is nothing more than one fictitious entity called ‘me’ begging for something from another fictitious entity called ‘God.’
Ramesh Balsekar
4 December
4
"One of two things must be done. Either surrender because you admit your inability and require a higher power to help you, or investigate the cause of misery by going to the source and merging into the Self. Either way you will be free from misery. God never forsakes one who has surrendered."
Sri Ramana Maharshi
3
When there is one great force
looking after all the world,
why should we bother what we shall do?
Sri Ramana Maharshi....
2
Q: Is solitude necessary for vichara?
Sri Ramana Maharshi :
There is solitude everywhere.
The individual is solitary always.
His business is to find it out within, not to seek it outside himself.
Solitude is in the mind of man.
One might be in the thick of the world and maintain serenity of mind. Such a one is in solitude.
Another may stay in a forest, but still be unable to control his mind. Such a man cannot be said to be in solitude.
Solitude is a function of the mind.
A man attached to desires cannot get solitude wherever he may be, whereas a detached man is always in solitude.
Q: So then, one might be engaged in work and be free from desire and keep up solitude. Is it so?
Sri Ramana Maharshi :
Yes. Work performed with attachment is a shackle,
whereas work performed with detachment does not affect the doer.
One who works like this is, even while working, in solitude.
~ From Be as you are book
1
เคฏเคนां เคो เคนเคฎเคจे เคเคฎाเคฏा เคนै.....
เคธเคฌ เคिเคจ เคाเคเคा...
เคธเคฌ เคชเฅा เคฐเคน เคाเคเคा..‼️
เคฎเคจुเคท्เคฏ เคा เคीเคตเคจ เคฎृเคค्เคฏोเคจ्เคฎुเค เคนै। เคเคจ्เคฎ เคे เคฌाเคฆ เคฎृเคค्เคฏु เคे เค
เคคिเคฐिเค्เคค เคเคฐ เคुเค เคญी เคธुเคจिเคถ्เคिเคค เคจเคนीं। เคैเคธे เคนुเค เคธुเคฌเคน, เคเคा เคธूเคฐเค, เคธांเค เคธुเคจिเคถ्เคिเคค เคนो เคเค; เคเคธे เคนी เคเคจ्เคฎ เคนुเค, เคฎृเคค्เคฏु เคจिเคถ्เคिเคค เคนो เคเค। เคเคจ्เคฎ เคा เคนी เคฆूเคธเคฐा เคชเคนเคฒू เคนै เคฎृเคค्เคฏु। เคเคจ्เคฎ เคเคฐ เคฎृเคค्เคฏु เคे เคฌीเค เคो เคाเคा เคจเคนीं, เคตเคน เคต्เคฏเคฐ्เคฅ เคนी เคीเคฏा। เคฎृเคค्เคฏु เคฆेเคเคเคฐ เคญी เคเคคी เคो เคाเคा เคจเคนीं, เคตเคน เคैเคธे เคเคฐ เคाเคेเคा? เคฎृเคค्เคฏु เค
เคฆเคญुเคค เคเคชाเคฏ เคนै। เคเคธเคฒिเค เคตाเคिเคฆ เคเคนเคคे เคนैं: เคฆुเคนाเค เคฐाเคฎ เคी। เคช्เคฐเคญु เคी เคฌเฅी เคृเคชा เคนै เคि เคเคธเคจे เคฎृเคค्เคฏु เคฆी। เคคเคฌ เคญी เคเคธे เค
เคญाเคे เคเคฐ เคฎंเคฆเคฌुเคฆ्เคงि เคฒोเค เคนैं เคि เคจเคนीं เคाเคเคคे। เค
เคเคฐ เคฎृเคค्เคฏु เคจ เคนोเคคी, เคคเคฌ เคคो เคोเค เคाเคเคคा เคนी เคจเคนीं! เคฎृเคค्เคฏु เคนै, เคซिเคฐ เคญी เคฒोเค เคธोเค เคนुเค เคนैं। เคฎौเคค เค เคฐเคนी เคนै, เคชเค्เคा เคญเคฐोเคธा เคนै, เคฌเคเคจे เคा เคोเค เคเคชाเคฏ เคจเคนीं เคนै, เคญाเคเคจे เคी เคोเค เคธुเคตिเคงा เคจเคนीं เคนै; เคนเคฎ เคฎृเคค्เคฏु เคे เคนाเคฅ เคฎें เคเคธी เค्เคทเคฃ เคชเฅ เคเค เคिเคธ เคฆिเคจ เคเคจ्เคฎ เคนुเค; เคจिเคฐเคชเคตाเคฆ เคฐूเคช เคธे เคช्เคฐเคค्เคฏेเค เคो เคฎเคฐเคจा เคนै। เคซिเคฐ เคญी เคाเคเคคे เคจเคนीं; เคซिเคฐ เคญी เคीเคตเคจ เคी เคเคชाเคงाเคชी เคฎें เคเคธे เคต्เคฏเคธ्เคค เคนैं เคैเคธे เคฎौเคค เคเคญी เคจเคนीं เคนोเคी। เคฒोเคों เคो เคฆेเคो เคคो เคญเคฐोเคธा เคจเคนीं เคเคคा เคि เคฎौเคค เคนोเคคी เคนै। เค्เคทुเคฆ्เคฐ—เค्เคทुเคฆ्เคฐ เคฌाเคคों เคชเคฐ เคฒเฅे เคा เคฐเคนे เคนैं, เคฎเคฐे เคा เคฐเคนे เคนैं। เคोเคे—เคोเคे เคชเคฆ เคชเคฐ, เคोเคे—เคฎोเคे เคงเคจ เคชเคฐ, เคोเคी เคช्เคฐเคคिเคท्เค ा เคชเคฐ, เค
เคนंเคाเคฐ เคी เคชเคคाเคाเคं เคเฅा เคฐเคนे เคนैं!
เคिเคฐ เคाเคंเคे, เคเคจ्เคนीं เคंเคกों เคे เคธाเคฅ เคงूเคฒ เคฎें เคिเคฐ เคाเคंเคे। เคชเคคा เคนै เคชाเคธ—เคชเฅोเคธ เคฎें เคो เคเฅे เคฅे เค
เคญी, เคตे เคिเคฐ เคเค เคนैं, เค
เคชเคจी เคญी เคเฅी เคเคคी เคนोเคी। เคเคฌ เคญी เคोเค เค
เคฐเคฅी เคจिเคเคฒเคคी เคนै, เคฏाเคฆ เคเคฐเคจा, เคคुเคฎ्เคนाเคฐी เค
เคฐเคฅी เคจिเคเคฒเคจे เคा เค्เคทเคฃ เคเคฐीเคฌ เค เคฐเคนा เคนै। เคเคฌ เคोเค เคिเคคा เคงू—เคงू เคเคฐ เคเคฒเคคी เคนै, เค
เคชเคจे เคो เคเคธ เคिเคคा เคชเคฐ เคเคฒ्เคชเคจा เคเคฐเคจा। เคฆेเคฐ เคจเคนीं เคนै; เคตเคฐ्เคท, เคฆो เคตเคฐ्เคท เคि เคฆเคธ เคตเคฐ्เคท, เคซเคฐ्เค เค्เคฏा เคชเฅเคคा เคนै?
เคฎृเคค्เคฏु เคो เคो เคธोเคเคจे เคฒเคเคคा, เคตिเคाเคฐเคจे เคฒเคเคคा, เคเคธเคे เคीเคตเคจ เคฎें เค्เคฐांเคคि เคเคिเคค เคนोเคคी เคนै। เคงเคฐ्เคฎ เค
เคธंเคญเคต เคฅा เค
เคเคฐ เคฎृเคค्เคฏु เคจ เคนोเคคी। เคชเคถुเคं เคे เคชाเคธ เคोเค เคงเคฐ्เคฎ เคจเคนीं เคนै, เค्เคฏोंเคि เคเคจ्เคนें เคฎृเคค्เคฏु เคा เคฌोเคง เคจเคนीं เคนै। เคชเคถु เคธोเค เคจเคนीं เคชाเคคा เคि เคฎเคฐेเคा; เคเคคเคจा เคตिเคाเคฐ เคจเคนीं, เคเคคเคจा เคตिเคตेเค เคจเคนीं। เคो เคฎเคจुเคท्เคฏ เคญी เคฌिเคจा เคฎृเคค्เคฏु เคो เคธोเคे—เคตिเคाเคฐे เคीเคคे เคนैं, เคชเคถु เคैเคธे เคीเคคे เคนैं, เคซिเคฐ เคเคจเคฎें เคเคฐ เคชเคถु เคฎें เคฌเคนुเคค เคญेเคฆ เคจเคนीं। เค्เคฏा เคญेเคฆ เคนोเคा? เคเค เคนी เคญेเคฆ เคนै เคฎเคจुเคท्เคฏ เคฎें เคเคฐ เคชเคถु เคฎें เคि เคชเคถु เคฎृเคค्เคฏु เคी เคงाเคฐเคฃा เคจเคนीं เคเคฐ เคชाเคคा, เคฎเคจुเคท्เคฏ เคเคฐ เคชाเคคा เคนै। เคो เคฎเคจुเคท्เคฏ เคเคธ เคงाเคฐเคฃा เคो เคจเคนीं เคเคฐเคคा, เคเคธเคो เคฆเคฌाเคคा เคนै, เคเคธเคธे เคंเค เคुเคฐाเคคा เคนै, เคเคธเคจे เคฎเคจुเคท्เคฏ เคนोเคจे เคธे เคฌเคเคจे เคी เค ाเคจ เคฐเคी เคนै। เคตเคน เคเคญी เคฎเคจुเคท्เคฏ เคจ เคนो เคชाเคเคा। เคเคฐ เคो เคฎเคจुเคท्เคฏ เคนी เคจ เคนो เคชाเค, เคเคธเคे เคชเคฐเคฎाเคค्เคฎा เคคเค เคชเคนुंเคเคจे เคा เคฎाเคฐ्เค เค
เคตเคฐुเคฆ्เคง เคนो เคเคฏा।
เคฎเคจुเคท्เคฏ เคฎเคจुเคท्เคฏ เคนोเคคा เคนै เคฎृเคค्เคฏु เคो เคธ्เคตीเคाเคฐ เคเคฐเคे, เคฆेเคเคเคฐ, เคाเคจเคเคฐ, เคชเคนเคाเคจเคเคฐ, เคฎृเคค्เคฏु เคो เคเคเคน เคฆेเคเคฐ เค
เคชเคจे เคนृเคฆเคฏ เคฎें। เคैเคธे เคนी เคคुเคฎเคจे เค
เคชเคจी เคฎृเคค्เคฏु เคो เคชเคนเคाเคจा, เคตैเคธे เคนी เคคुเคฎ เคเคฐ เคนोเคจे เคฒเคोเคे।
เคฎृเคค्เคฏु เคी เคชเคนเคाเคจ เคธे เคนी เคธंเคจ्เคฏाเคธ เคा เคเคจ्เคฎ เคนुเค, เคง्เคฏाเคจ เคा เคเคจ्เคฎ เคนुเค। เคฏเคฆि เคฎृเคค्เคฏु เคนै เคคो เคुเค เคเคฏोเคเคจ เคเคฐเคจे เคนोंเคे। เค
เคเคฐ เคฎिเค เคนी เคाเคจा เคนै; เคเคฐ เคฏเคนां เคो เคนเคฎเคจे เคเคฎाเคฏा เคนै, เคธเคฌ เคिเคจ เคाเคเคा, เคธเคฌ เคชเฅा เคฐเคน เคाเคเคा, เคคो เคुเค เคเคธा เคญी เคเคฎाเคจा เคाเคนिเค เคो เคฎृเคค्เคฏु เคฎें เคธाเคฅ เคाเค। เคฏเคนां เคे เคคो เคธंเคी—เคธंเคฌंเคงी เคธเคฌ เคฆूเคฐ เคเฅे เคฐเคน เคाเคंเคे; เคชเคนुंเคा เคฆेंเคे เคฎเคฐเคเค เคคเค, เคซिเคฐ เคฒौเค เคाเคंเคे—เคเคจ्เคนें เค
เคญी เคเคฐ เคीเคจा เคนै। เค
เคญी เคเคจเคे เคฌเคนुเคค เคाเคฎ เค
เคงूเคฐे เคชเฅे เคนैं। เคเค เคฆिเคจ เคเคจเคे เคाเคฎ เคเคธे เคนी เค
เคงूเคฐे เคชเฅे เคฐเคน เคाเคंเคे เคैเคธे เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคชเฅे เคฐเคน เคเค। เคฒेเคिเคจ เค
เคญी เคเคจ्เคนें เคฌोเคง เคจเคนीं, เค
เคญी เคนोเคถ เคจเคนीं। เคฒोเค เคฎเคฐเคเค เคชเคฐ เคญी เคाเคคे เคนैं เคिเคธी เคी เคिเคคा เคเคฒाเคจे เคคो เคตเคนां เคญी เคธंเคธाเคฐ เคी เคนी เคฌाเคคें เคเคฐเคคे เคนैं, เคตเคนां เคญी เคฌैเค เคเคฐ เคฌाเคाเคฐ เคी เคนी เคฌाเคคें เคเคฐเคคे เคนैं। เคตเคนां เคญी เค
เคซเคตाเคนें เคांเคต เคी...เคเคจ्เคนीं เค
เคซเคตाเคนों เคฎें เคคเคฒ्เคฒीเคจ เคนोเคคे เคนैं। เคเคงเคฐ เคिเคธी เคी เคฒाเคถ เคเคฒ เคฐเคนी เคนै, เคตे เคชीเค เคिเค เคเคชเคถเคช เคเคฐเคคे เคนैं।
เคตे เคเคชเคถเคช เคคเคฐเคीเคฌें เคนैं, เคตे เคเคธ เคฎृเคค्เคฏु เคे เคคเคฅ्เคฏ เคो เคुเค เคฒाเคจे เคे เคเคชाเคฏ เคนैं। เคตे เคจเคนीं เคฆेเคเคจा เคाเคนเคคे เคि เคो เคเคฒ เคคเค เคिंเคฆा เคฅा, เคเค เคिंเคฆा เคจเคนीं เคนै। เคตे เคจเคนीं เคฆेเคเคจा เคाเคนเคคे—เคो เคเคฒ เคนเคฎ เคैเคธा เคเคฒเคคा เคฅा, เคนเคฎ เคैเคธा เคนी เคฒเฅเคคा เคฅा, เคนเคฎ เคैเคธा เคนी เคीเคตเคจ เคी เคนเคाเคฐ—เคนเคाเคฐ เคाเคฎเคจाเคं เคธे เคญเคฐा เคฅा, เคเค เคฐाเค เคนुเค เคा เคฐเคนा เคนै। เคตे เคเคฌเฅाเคคे เคนैं, เคเคจเคे เคนाเคฅ—เคชैเคฐ เคंเคชे เคाเคคे เคนैं। เคฏเคน เคคเคฅ्เคฏ เคตे เคธ्เคตीเคाเคฐ เคจเคนीं เคเคฐ เคธเคเคคे เคि เคเคธे เคนी เคเค เคฆिเคจ เคนเคฎ เคญी เคिเคฐेंเคे เคเคฐ เคฎिเค्เคी เคฎें เคो เคाเคंเคे।
เค
เคเคฐ เคเคธ เคคเคฅ्เคฏ เคो เคคुเคฎ เคธ्เคตीเคाเคฐ เคเคฐ เคฒो—เคเคฐเคจा เคนी เคชเฅे, เค
เคเคฐ เคฅोเฅा เคญी เคตिเคตेเค เคนो เคคो เคเคฐเคจा เคนी เคชเฅे, เคฅोเฅा เคญी เคฌोเคง เคนो เคคो เคเคฐเคจा เคนी เคชเฅे—เคเคธ เคคเคฅ्เคฏ เคी เคธ्เคตीเคृเคคि เคे เคธाเคฅ เคนी เคคुเคฎ เคจเค เคนोเคจे เคฒเคोเคे; เค्เคฏोंเคि เคซिเคฐ เคคुเคฎ्เคนें เคीเคตเคจ เคเคฐ เคนी เคขंเค เคธे เคीเคจा เคนोเคा। เคเคธे เคीเคจा เคนोเคा เคि เคฎृเคค्เคฏु เคเค เคเคธเคे เคชเคนเคฒे เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคชाเคธ เคुเค เคนो เคो เคฎृเคค्เคฏु เคीเคจ เคจ เคธเคे—เคง्เคฏाเคจ เคนो, เคช्เคฐाเคฐ्เคฅเคจा เคนो, เคช्เคฐเคญु เคी เคฅोเฅी เค
เคจुเคญूเคคि เคนो, เคธเคฎाเคงि เคा เคฅोเฅा เค
เคจुเคญเคต เคนो, เคฅोเฅी เคเคค्เคฎा เคी เคธुเคตाเคธ เคเค े! เค्เคฏोंเคि เคฆेเคน เคนी เคฎเคฐเคคी เคนै, เคเคค्เคฎा เคจเคนीं เคฎเคฐเคคी। เคฆीเคฏा เคนी เคूเคเคคा เคนै, เค्เคฏोเคคि เคคो เคเฅ เคाเคคी เคนै เคซिเคฐ เคจเค เคฆीเคฏों เคी เคคเคฒाเคถ เคฎें। เคชिंเคเฅा เคนी เคเคฒเคคा เคนै, เคชเค्เคทी เคคो เคเฅ เคाเคคा เคนै।
เคเคถो ๐น
เคเคนै เคตाเคिเคฆ เคชुเคाเคฐ
i m nothing
You are not your problems, or the anxieties, or the fears, and there is no use in trying to remove those things from your life.
You're trying in vain since you're fighting an illusion. Rather you should think “I am. I am choiceless, effortless pure awareness." Never think of your body at that time.
Never believe that is your body.
Your body has absolutely nothing to do with it. Your body, like the world, is an illusion. It just does not exist.
But I am does exist.
Please try to remember, when I use the word I am I am referring to your true self, your true nature. And just by voicing this truth it clears up the many misinterpretations that you have in your subconscious mind about who you are. It seems that no matter how many times I share this with you, you still believe that Robert is the body, and
dealing with a body. You still believe that you are your body, and you're dealing with your body. But I tell you in truth that there is no body. There is no mind. There is no universe. There is only consciousness, the self, and you are that. This takes a load off your mind, doesn't it?
When you come to the conclusion that you are nothing don't you feel good?
You're empty. There is nothing going
on inside, there is nothing going outside, there’s no inside and there’s no outside. Some of you still believe the body is a shell. What kind of a shell? Sea shell? Egg shell? There is no body. There’s nobody home. Why do you want to make believe you've got a body, and then give it all the attributes of catching a cold or disease or feeling depressed or out of sorts?
As you believe you are a body all these other things will attach themselves to you.
The body suffers from birth and death and all the rest of the junk in between.
Is that what you are?
If that's what you really were what would be the purpose of this?
What kind of a God would create a body that becomes decrepit and dies?
It doesn't make any sense if you think of it. Why would God, if you believe in God, that God created you, why would he create a being who was born as a baby, goes through all childhood diseases, has to struggle and fight its way for survival, grows up, competes in the world, fights for existence, for money, for wealth, for health, for power, for position, for name, for fame, and then drops dead?
Of what value is this?
And raises a family to do the same. It
doesn't make any sense to me at all. But yet we're afraid to know the truth for we do not wish to believe that we do not exist. I didn't say do not exist. I say do not exist as a body. But you do exist as nothing.
Nothing exists. Remember nothing simply means no thing. You are no thing that is known by your mind. Your mind cannot possibly comprehend the no thing. The mind has to believe that you are a body or it wouldn't be the mind.
The mind has to believe that there is a universe, a God, a world, a body. That's all the play of your mind or the play
of consciousness.
As long as you believe in this, in the play, you have to suffer. There are no two ways about it. There is no one on this earth who believes they are a body that does not suffer, somehow. Do not judge by appearance. As long as you believe there is a world, you are a body, you have to suffer one way or another. You have to suffer either mentally or physically. You go through all kinds of experiences. This is not a world of peace as you know it.
You have to understand that you've been playing all these games for many, many incarnations, and now you wish to wake up.
Just by reflecting on these things we're sharing with you tonight will awaken you. Just by reflecting on these truths, realizing the truth about yourself.
You were never born.
No one ever gave you birth.
You have always existed but not as a body. There is absolutely nothing to fear.
There’s absolutely nothing to desire.
There’s absolutely nothing to do.
~ The Collected Works of Robert Adams.
✅ You Are Nothing
Subscribe to:
Posts (Atom)