12/06/2020

18



17

If you accept "I am free", then you are free.
If you accept "I am not free", you are not free.

๐Ÿ’™ Papaji

(from WAKE UP AND ROAR)

16

What great fortune that in this life your heart beats for Truth. 
It does not matter how much the mind tries to disturb you. 
Ignore it. Just remind yourself, ‘This life is for freedom.’ 
No matter how many times mind attacks,
‘You are not good enough, not ready. You have not been chosen.’ 
Don’t succumb to the serpent voice. You must overcome it. 
Say, ‘I am here for freedom and I am free.’
Not that you are choosing to be free, you cannot avoid being free.
God cannot deny the request of the heart.

๐ŸŒผ Mooji, from the book 'White Fire'

15

`No want' is the greatest bliss. It can be realized only by experience. Even an emperor is no match for a man with no wants.

๐Ÿ•‰ Ramana Maharshi

14

189. One’s learning to abide as the indestructible existence-consciousness 
“I am,” having known it to be different from the existence of the body, 
is  alone true learning, 
(the supreme science or paravidya). 
Abiding thus, 
having clearly known this 
existence-consciousness, and 
having thereby subsided  in Self, 
is alone the state of true knowledge (jnana). 

193. The knowledge of one’s own Self, 
“I am”, 
alone is true knowledge (jnana). 
Whatever knowledge one has acquired of anything other than one-self, 
is only ignorance (ajnana). 
Know that all that is seen by one who has first known himself, will not 
appear to him as different from himself.

~ A Light on the Teaching of Ramana Maharshi
✅ 35. The Learning That Should be Learnt

13

There is no need to turn round and round in endless questioning; find yourself and everything will fall into its proper place.

๐ŸŒบ Nisargadatta Maharaj

witness

Until there is the conviction in the seeker that all phenomena, including himself, are merely appearances without any substance, there can be no true understanding.

You are the primordial state of total freedom, that fullness of pure joy, that concentration of light which is subtler than the subtlest and the witness of everything.

~ Ramesh Balsekar

12

11

๐Ÿ๐Ÿ€๐Ÿ๐ŸŒป๐ŸŒบ๐ŸŒผ๐ŸŒฝ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒน๐ŸŒธ๐ŸŒทเคนเคฎ เคตเคนी เคธुเคจเคคे เคนैं เคœเคนां เคนเคฎाเคฐा เคฎเคจ เคฒเค—ा ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐ŸŒน๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿ๐Ÿ€๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒฝ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ

เคเค• เคซเค•ीเคฐ เค…เคชเคจे เคเค• เคธाเคฅी เค•े เคธाเคฅ เคเค• เคฌाเคœाเคฐ เคธे เค—ुเคœเคฐเคคा เคฅा। เคชाเคธ เคนी เค•ी เคชเคนाเฅœी เคชเคฐ เค–เฅœे เคšเคฐ्เคš เค•ी เคธंเคง्เคฏा เค•ी เคช्เคฐाเคฐ्เคฅเคจा เค•ी เค˜ंเคŸिเคฏां เคฌเคœเคจे เคฒเค—ीं। เค‰เคธ เคซเค•ीเคฐ เคจे เค•เคนा, เคธुเคจเคคे เคนो เค‰เคธ เคฏुเคตเค• เค•ो เค•िเคคเคจा เคฎเคงुเคฐ เคฐเคต เคนै! เค•ैเคธा เคช्เคฏाเคฐा เคธंเค—ीเคค เคนै! เคชเคนाเฅœ เคชเคฐ เค–เฅœे เคšเคฐ्เคš เค•ी เค˜ंเคŸिเคฏों เค•ी เค†เคตाเคœ เคธुเคจी? เค‰เคธ เคฏुเคตเค• เคจे เค•เคนा, เค‡เคธ เคฌाเคœाเคฐ เค•े เคถोเคฐเค—ुเคฒ เคฎें เค•เคนां เค•ा เคชเคนाเฅœ, เค•เคนां เค•ा เคšเคฐ्เคš, เค•เคนां เค•ी เค˜ंเคŸिเคฏां! เคฎुเคे เค•ुเค› เคธुเคจाเคˆ เคจเคนीं เคชเฅœเคคा। เคฏเคนां เค‡เคคเคจा เคถोเคฐเค—ुเคฒ เคฎเคšा เคนै, เคธांเค เค•ा เคตเค•्เคค เคนै, เคฒोเค— เค…เคชเคจी เคฆुเค•ाเคจें เค‰เค ा เคฐเคนे เคนैं, เค—्เคฐाเคนเค• เค†เค–िเคฐी เค–เคฐीเคฆ เคซเคฐोเค–्เคค เค•เคฐ เคฐเคนे เคนैं, เคฌेเคšเคจे เคตाเคฒे เคญी เค•ोเคถिเคถ เคฎें เคนैं เค•ि เค•ुเค› เค•เคฎ เคฆाเคฎ เคฎें เคนी เคธเคนी, เคœเคฒ्เคฆी เคฌिเค• เคœाเค, เคœो เคญी เคฌिเค• เคœाเค เคฌिเค• เคœाเค। เคธूเคฐเคœ เคขเคฒเคจे เคขเคฒเคจे เค•ो เคนै। เคฒोเค—ों เค•ो เค…เคชเคจा เคธाเคฎाเคจ เคฌांเคงเคจा เคนै। เคฒोเค—ों เค•ो เค…เคชเคจी เค—ाเฅœिเคฏां เคคैเคฏाเคฐ เค•เคฐเคจी เคนैं। เคฒोเค—ों เค•ो เคญाเค—เคจा เคนै เค…เคชเคจे เค˜เคฐों เค•ी เคคเคฐเคซ। เคฏเคนां เค‡เคคเคจा เคถोเคฐเค—ुเคฒ เคฎเคšा เคนै! เค˜ोเฅœे เคนिเคจเคนिเคจा เคฐเคนे เคนैं, เคฌैเคฒ เค†เคตाเคœ เค•เคฐ เคฐเคนे เคนैं, เค—ाเฅœिเคฏां เคœोเคคी เคœा เคฐเคนी เคนैं। เค˜ुเฅœเคธเคตाเคฐ เคนैं, เค†เคฆเคฎी เคนैं, เคญीเฅœ เคญाเฅœ เคนै। เค•เคนां เค•ी เค˜ंเคŸिเคฏां? เค‡เคคเคจी เคญीเฅœ เคญाเฅœ เคฎें, เค‡เคคเคจे เคถोเคฐเค—ुเคฒ เคฎें เคฎुเคे เค•ुเค› เคธुเคจाเคˆ เคจเคนीं เคชเฅœเคคा।

เค‰เคธ เคซเค•ीเคฐ เคจे เค…เคชเคจी เคœेเคฌ เคธे เคเค• เคฐुเคชเคฏा เคจिเค•ाเคฒा। เคชुเคฐाเคจी เค•เคนाเคจी เคนै। เคจเค—เคฆ, เคšांเคฆी เค•ा เคฐुเคชเคฏा! เคœोเคฐ เคธे เค‰เคธे เคชाเคธ เค•े เคนी เคชเคค्เคฅเคฐ เคชเคฐ เคชเคŸเค• เคฆिเคฏा। เคธเฅœเค• เค•े เค•िเคจाเคฐे เคฒเค—ा เคชเคค्เคฅเคฐ, เค–เคจเคจเค–เคจ เค•ी เค†เคตाเคœ! เค”เคฐ เคเค• เคญीเฅœ เค‡เค•เคŸ्เค ी เคนो เค—เคˆ। เคธौ เคฆो เคธौ เค†เคฆเคฎी เคเค•เคฆเคฎ เคฆौเฅœ เคชเฅœे। เค•เคนा เค•ि เค•िเคธी เค•ा เคฐुเคชเคฏा เค—िเคฐा। เค‰เคธ เคซเค•ीเคฐ เคจे เค‰เคธ เคฏुเคตเค• เค•ो เค•เคนा, เคฆेเค–เคคे เคนो! เค˜ोเฅœे เคนिเคจเคนिเคจा เคฐเคนे เคนैं, เค—ाเฅœिเคฏां เคธเคœाเคˆ เคœा เคฐเคนी เคนैं, เค–เคฐीเคฆ เคซเคฐोเค–्เคค เค•ा เค†เค–िเคฐी เคตเค•्เคค, เคธांเค เคนो เคฐเคนी เคนै, เคฌिเคธाเคคी เค…เคชเคจा เคซैเคฒाเคต เคธंเคตाเคฐ เคฐเคนे เคนैं; เคฒेเค•िเคจ เคฐुเคชเคฏे เค•ी เค–เคจเคจเค–เคจ เคฆो เคธौ เค†เคฆเคฎिเคฏों เคจे เคธुเคจ เคฒी! เค”เคฐ เคšเคฐ्เคš เค•ी เค˜ंเคŸिเคฏां เค—ूंเคœ เคฐเคนी เคนैं, เค•िเคธी เค•ो เคธुเคจाเคˆ เคจเคนीं เคชเฅœเคคा!

เคฐुเคชเคฏे เคชเคฐ เคœिเคธเค•ा เคฎเคจ เค…เคŸเค•ा เคนो เคตเคน เคฐुเคชเคฏे เค•ो เคธुเคจ เคฒेเค—ा। เคนเคฎ เคตเคนी เคธुเคจเคคे เคนैं เคœเคนां เคนเคฎाเคฐा เคฎเคจ เคฒเค—ा เคนै। เคนเคฎ เคตเคนी เค—ुเคจเคคे เคนैं เคœเคนां เคนเคฎाเคฐा เคฎเคจ เคฒเค—ा เคนै। เคนเคฎ เคตเคนी เคฆेเค–เคคे เคนैं…เคฐाเคธ्เคคा เคคो เคตเคนी เคนोเคคा เคนै, เคฒेเค•िเคจ เคนเคฐ เค—ुเคœเคฐเคจे เคตाเคฒा เค…เคฒเค— เค…เคฒเค— เคšीเคœें เคฆेเค–เคคा เคนै। เคšเคฎाเคฐ เคฐाเคธ्เคคे เค•े เค•िเคจाเคฐे เคฌैเค ा เคนुเค† เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคšेเคนเคฐे เคจเคนीं เคฆेเค–เคคा, เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคœूเคคे เคฆेเค–เคคा เคนै। เคšेเคนเคฐों เคธे เค‰เคธे เค•्เคฏा เคฒेเคจा เคฆेเคจा! เค‰เคธเค•ा เคช्เคฐเคฏोเคœเคจ เคœूเคคों เคธे เคนै। เคฒोเค— เคตเคนी เคฆेเค–เคคे เคนैं เคœเคนां เค‰เคจเค•ी เคตाเคธเคจा เคนै, เคœเคนां เค‰เคจเค•ी เค†เค•ांเค•्เคทा เคนै, เค…เคญीเคช्เคธा เคนै।
 *เค•ाเคนे เคนोเคค เค…เคงीเคฐ*
เค“เคถो

10

9

9. Dualities and trinities are only the one Reality 

The duality of subject and object and trinity of seer, sight,  and seen can exist only if supported by the One. 
If one turns inward in search of that One Reality they fall away. 
Those who see this are those who see Wisdom. They are never in doubt.

Comment: 
The Self is the substratum on which dualities and trinities exist. 
They seem to obscure, to cover, the Self, 
like clouds cover the sun. 
When the clouds part the sun shines, unabated. 
So it is with the Self. 
Remove the  obscurations and the Self shines, by itself. 
When this is known directly, 
doubts and misconceptions can stand no 
longer. 

Practice Note: 
When you look deep within, how many do 
you find? 
How many existences do you have? 
Are there two  of you, one to know and the other to be known? 
These are  examples of the common experience that at our heart, we 
are just one.

✅ Forty Verses on Reality

8

"When the face of the mind is washed away, the face of God shines in you." Mooji

sadhu

He, who has no fear
He, who is not care about status
He, who have courage to speak truth on face of King of Kings. 
He, doesn't care about future
He, who doesn't accumulate wealth

He, Who believe in direct relation with Lord & devotee himself for truth. 
He is "Sadhu". 

Quotes

7

The sage experiences that he is the body, just as the ignorant person does. The difference is that the ignorant one believes that the Self is confined to the body, whereas the sage knows that the body cannot remain apart from the Self. The Self is infinite for him and also includes the body.

A jnani does not feel oppressed by his body. Did those jnanis who lived in bodies and wrote sacred books cease to be jnanis?
The realized ones do not think or plan for the future. They let the future take care of itself. For them the future is in the present.

A jnani crushes the ego at its source. It rises up again and
again, for him too as for the ignorant, impelled by nature, i.e. prarabdha. Both in the ignorant and in the jnani, ego sprouts, but with this difference: the former's ego is quite ignorant of its source, and is not aware of its deep sleep in the dream and waking states. 

On the other hand, when the jnani's ego rises, he enjoys his transcendental experience with this ego, keeping his focus always on its source. His ego is not dangerous — it is only the ash-skeleton of a burnt rope; although it possesses a form it is ineffective. By constantly keeping our focus on our source, our ego is dissolved.

- Conscious Immortality

5

True worship is effortless, supreme meditation in the continuous, unbroken awareness of the within, the indwelling presence. It requires no effort because there is nothing in it to be attained which one does not already possess.

**********************

What is generally understood to be prayer is nothing more than one fictitious entity called ‘me’ begging for something from another fictitious entity called ‘God.’

Ramesh Balsekar 
4 December

4

"One of two things must be done. Either surrender because you admit your inability and require a higher power to help you, or investigate the cause of misery by going to the source and merging into the Self. Either way you will be free from misery. God never forsakes one who has surrendered."

Sri Ramana Maharshi

3

When there is one great force 
looking after all the world, 
why should we bother what we shall do?

Sri Ramana Maharshi....

2

Q: Is solitude necessary for vichara?

Sri Ramana Maharshi :

There is solitude everywhere.
The individual is solitary always.
His business is to find it out within, not to seek it outside himself.

Solitude is in the mind of man.
One might be in the thick of the world and maintain serenity of mind. Such a one is in solitude.

Another may stay in a forest, but still be unable to control his mind. Such a man cannot be said to be in solitude.

Solitude is a function of the mind.
A man attached to desires cannot get solitude wherever he may be, whereas a detached man is always in solitude.

Q: So then, one might be engaged in work and be free from desire and keep up solitude. Is it so?

Sri Ramana Maharshi :

Yes. Work performed with attachment is a shackle,
whereas work performed with detachment does not affect the doer.

One who works like this is, even while working, in solitude.

~ From Be as you are book

1

เคฏเคนां เคœो เคนเคฎเคจे เค•เคฎाเคฏा เคนै.....
 เคธเคฌ เค›िเคจ เคœाเคเค—ा...
 เคธเคฌ เคชเฅœा เคฐเคน เคœाเคเค—ा..‼️

เคฎเคจुเคท्เคฏ เค•ा เคœीเคตเคจ เคฎृเคค्เคฏोเคจ्เคฎुเค– เคนै। เคœเคจ्เคฎ เค•े เคฌाเคฆ เคฎृเคค्เคฏु เค•े เค…เคคिเคฐिเค•्เคค เค”เคฐ เค•ुเค› เคญी เคธुเคจिเคถ्เคšिเคค เคจเคนीं। เคœैเคธे เคนुเคˆ เคธुเคฌเคน, เคŠเค—ा เคธूเคฐเคœ, เคธांเค เคธुเคจिเคถ्เคšिเคค เคนो เค—เคˆ; เคเคธे เคนी เคœเคจ्เคฎ เคนुเค†, เคฎृเคค्เคฏु เคจिเคถ्เคšिเคค เคนो เค—เคˆ। เคœเคจ्เคฎ เค•ा เคนी เคฆूเคธเคฐा เคชเคนเคฒू เคนै เคฎृเคค्เคฏु। เคœเคจ्เคฎ เค”เคฐ เคฎृเคค्เคฏु เค•े เคฌीเคš เคœो เคœाเค—ा เคจเคนीं, เคตเคน เคต्เคฏเคฐ्เคฅ เคนी เคœीเคฏा। เคฎृเคค्เคฏु เคฆेเค–เค•เคฐ เคญी เค†เคคी เคœो เคœाเค—ा เคจเคนीं, เคตเคน เค•ैเคธे เค”เคฐ เคœाเค—ेเค—ा? เคฎृเคค्เคฏु เค…เคฆเคญुเคค เค‰เคชाเคฏ เคนै। เค‡เคธเคฒिเค เคตाเคœिเคฆ เค•เคนเคคे เคนैं: เคฆुเคนाเคˆ เคฐाเคฎ เค•ी। เคช्เคฐเคญु เค•ी เคฌเฅœी เค•ृเคชा เคนै เค•ि เค‰เคธเคจे เคฎृเคค्เคฏु เคฆी। เคคเคฌ เคญी เคเคธे เค…เคญाเค—े เค”เคฐ เคฎंเคฆเคฌुเคฆ्เคงि เคฒोเค— เคนैं เค•ि เคจเคนीं เคœाเค—เคคे। เค…เค—เคฐ เคฎृเคค्เคฏु เคจ เคนोเคคी, เคคเคฌ เคคो เค•ोเคˆ เคœाเค—เคคा เคนी เคจเคนीं! เคฎृเคค्เคฏु เคนै, เคซिเคฐ เคญी เคฒोเค— เคธोเค เคนुเค เคนैं। เคฎौเคค เค† เคฐเคนी เคนै, เคชเค•्เค•ा เคญเคฐोเคธा เคนै, เคฌเคšเคจे เค•ा เค•ोเคˆ เค‰เคชाเคฏ เคจเคนीं เคนै, เคญाเค—เคจे เค•ी เค•ोเคˆ เคธुเคตिเคงा เคจเคนीं เคนै; เคนเคฎ เคฎृเคค्เคฏु เค•े เคนाเคฅ เคฎें เค‰เคธी เค•्เคทเคฃ เคชเฅœ เค—เค เคœिเคธ เคฆिเคจ เคœเคจ्เคฎ เคนुเค†; เคจिเคฐเคชเคตाเคฆ เคฐूเคช เคธे เคช्เคฐเคค्เคฏेเค• เค•ो เคฎเคฐเคจा เคนै। เคซिเคฐ เคญी เคœाเค—เคคे เคจเคนीं; เคซिเคฐ เคญी เคœीเคตเคจ เค•ी เค†เคชाเคงाเคชी เคฎें เคเคธे เคต्เคฏเคธ्เคค เคนैं เคœैเคธे เคฎौเคค เค•เคญी เคจเคนीं เคนोเค—ी। เคฒोเค—ों เค•ो เคฆेเค–ो เคคो เคญเคฐोเคธा เคจเคนीं เค†เคคा เค•ि เคฎौเคค เคนोเคคी เคนै। เค•्เคทुเคฆ्เคฐ—เค•्เคทुเคฆ्เคฐ เคฌाเคคों เคชเคฐ เคฒเฅœे เคœा เคฐเคนे เคนैं, เคฎเคฐे เคœा เคฐเคนे เคนैं। เค›ोเคŸे—เค›ोเคŸे เคชเคฆ เคชเคฐ, เค›ोเคŸे—เคฎोเคŸे เคงเคจ เคชเคฐ, เค›ोเคŸी เคช्เคฐเคคिเคท्เค ा เคชเคฐ, เค…เคนंเค•ाเคฐ เค•ी เคชเคคाเค•ाเคं เค‰เฅœा เคฐเคนे เคนैं!

เค—िเคฐ เคœाเคंเค—े, เค‡เคจ्เคนीं เคंเคกों เค•े เคธाเคฅ เคงूเคฒ เคฎें เค—िเคฐ เคœाเคंเค—े। เคชเคคा เคนै เคชाเคธ—เคชเฅœोเคธ เคฎें เคœो เค–เฅœे เคฅे เค…เคญी, เคตे เค—िเคฐ เค—เค เคนैं, เค…เคชเคจी เคญी เค˜เฅœी เค†เคคी เคนोเค—ी। เคœเคฌ เคญी เค•ोเคˆ เค…เคฐเคฅी เคจिเค•เคฒเคคी เคนै, เคฏाเคฆ เค•เคฐเคจा, เคคुเคฎ्เคนाเคฐी เค…เคฐเคฅी เคจिเค•เคฒเคจे เค•ा เค•्เคทเคฃ เค•เคฐीเคฌ เค† เคฐเคนा เคนै। เคœเคฌ เค•ोเคˆ เคšिเคคा เคงू—เคงू เค•เคฐ เคœเคฒเคคी เคนै, เค…เคชเคจे เค•ो เค‰เคธ เคšिเคคा เคชเคฐ เค•เคฒ्เคชเคจा เค•เคฐเคจा। เคฆेเคฐ เคจเคนीं เคนै; เคตเคฐ्เคท, เคฆो เคตเคฐ्เคท เค•ि เคฆเคธ เคตเคฐ्เคท, เคซเคฐ्เค• เค•्เคฏा เคชเฅœเคคा เคนै?

เคฎृเคค्เคฏु เค•ो เคœो เคธोเคšเคจे เคฒเค—เคคा, เคตिเคšाเคฐเคจे เคฒเค—เคคा, เค‰เคธเค•े เคœीเคตเคจ เคฎें เค•्เคฐांเคคि เค˜เคŸिเคค เคนोเคคी เคนै। เคงเคฐ्เคฎ เค…เคธंเคญเคต เคฅा เค…เค—เคฐ เคฎृเคค्เคฏु เคจ เคนोเคคी। เคชเคถुเค“ं เค•े เคชाเคธ เค•ोเคˆ เคงเคฐ्เคฎ เคจเคนीं เคนै, เค•्เคฏोंเค•ि เค‰เคจ्เคนें เคฎृเคค्เคฏु เค•ा เคฌोเคง เคจเคนीं เคนै। เคชเคถु เคธोเคš เคจเคนीं เคชाเคคा เค•ि เคฎเคฐेเค—ा; เค‰เคคเคจा เคตिเคšाเคฐ เคจเคนीं, เค‰เคคเคจा เคตिเคตेเค• เคจเคนीं। เคœो เคฎเคจुเคท्เคฏ เคญी เคฌिเคจा เคฎृเคค्เคฏु เค•ो เคธोเคšे—เคตिเคšाเคฐे เคœीเคคे เคนैं, เคชเคถु เคœैเคธे เคœीเคคे เคนैं, เคซिเคฐ เค‰เคจเคฎें เค”เคฐ เคชเคถु เคฎें เคฌเคนुเคค เคญेเคฆ เคจเคนीं। เค•्เคฏा เคญेเคฆ เคนोเค—ा? เคเค• เคนी เคญेเคฆ เคนै เคฎเคจुเคท्เคฏ เคฎें เค”เคฐ เคชเคถु เคฎें เค•ि เคชเคถु เคฎृเคค्เคฏु เค•ी เคงाเคฐเคฃा เคจเคนीं เค•เคฐ เคชाเคคा, เคฎเคจुเคท्เคฏ เค•เคฐ เคชाเคคा เคนै। เคœो เคฎเคจुเคท्เคฏ เค‡เคธ เคงाเคฐเคฃा เค•ो เคจเคนीं เค•เคฐเคคा, เค‡เคธเค•ो เคฆเคฌाเคคा เคนै, เค‡เคธเคธे เค†ंเค– เคšुเคฐाเคคा เคนै, เค‰เคธเคจे เคฎเคจुเคท्เคฏ เคนोเคจे เคธे เคฌเคšเคจे เค•ी เค ाเคจ เคฐเค–ी เคนै। เคตเคน เค•เคญी เคฎเคจुเคท्เคฏ เคจ เคนो เคชाเคเค—ा। เค”เคฐ เคœो เคฎเคจुเคท्เคฏ เคนी เคจ เคนो เคชाเค, เค‰เคธเค•े เคชเคฐเคฎाเคค्เคฎा เคคเค• เคชเคนुंเคšเคจे เค•ा เคฎाเคฐ्เค— เค…เคตเคฐुเคฆ्เคง เคนो เค—เคฏा।

เคฎเคจुเคท्เคฏ เคฎเคจुเคท्เคฏ เคนोเคคा เคนै เคฎृเคค्เคฏु เค•ो เคธ्เคตीเค•ाเคฐ เค•เคฐเค•े, เคฆेเค–เค•เคฐ, เคœाเคจเค•เคฐ,  เคชเคนเคšाเคจเค•เคฐ, เคฎृเคค्เคฏु เค•ो เคœเค—เคน เคฆेเค•เคฐ เค…เคชเคจे เคนृเคฆเคฏ เคฎें। เคœैเคธे เคนी เคคुเคฎเคจे เค…เคชเคจी เคฎृเคค्เคฏु เค•ो เคชเคนเคšाเคจा, เคตैเคธे เคนी เคคुเคฎ เค”เคฐ เคนोเคจे เคฒเค—ोเค—े।

เคฎृเคค्เคฏु เค•ी เคชเคนเคšाเคจ เคธे เคนी เคธंเคจ्เคฏाเคธ เค•ा เคœเคจ्เคฎ เคนुเค†, เคง्เคฏाเคจ เค•ा เคœเคจ्เคฎ เคนुเค†। เคฏเคฆि เคฎृเคค्เคฏु เคนै เคคो เค•ुเค› เค†เคฏोเคœเคจ เค•เคฐเคจे เคนोंเค—े। เค…เค—เคฐ เคฎिเคŸ เคนी เคœाเคจा เคนै; เค”เคฐ เคฏเคนां เคœो เคนเคฎเคจे เค•เคฎाเคฏा เคนै, เคธเคฌ เค›िเคจ เคœाเคเค—ा, เคธเคฌ เคชเฅœा เคฐเคน เคœाเคเค—ा, เคคो เค•ुเค› เคเคธा เคญी เค•เคฎाเคจा เคšाเคนिเค เคœो เคฎृเคค्เคฏु เคฎें เคธाเคฅ เคœाเค। เคฏเคนां เค•े เคคो เคธंเค—ी—เคธंเคฌंเคงी เคธเคฌ เคฆूเคฐ เค–เฅœे เคฐเคน เคœाเคंเค—े; เคชเคนुंเคšा เคฆेंเค—े เคฎเคฐเค˜เคŸ เคคเค•, เคซिเคฐ เคฒौเคŸ เคœाเคंเค—े—เค‰เคจ्เคนें เค…เคญी เค”เคฐ เคœीเคจा เคนै। เค…เคญी เค‰เคจเค•े เคฌเคนुเคค เค•ाเคฎ เค…เคงूเคฐे เคชเฅœे เคนैं। เคเค• เคฆिเคจ เค‰เคจเค•े เค•ाเคฎ เคเคธे เคนी เค…เคงूเคฐे เคชเฅœे เคฐเคน เคœाเคंเค—े เคœैเคธे เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคชเฅœे เคฐเคน เค—เค। เคฒेเค•िเคจ เค…เคญी เค‰เคจ्เคนें เคฌोเคง เคจเคนीं, เค…เคญी เคนोเคถ เคจเคนीं। เคฒोเค— เคฎเคฐเค˜เคŸ เคชเคฐ เคญी เคœाเคคे เคนैं เค•िเคธी เค•ी เคšिเคคा เคœเคฒाเคจे เคคो เคตเคนां เคญी เคธंเคธाเคฐ เค•ी เคนी เคฌाเคคें เค•เคฐเคคे เคนैं, เคตเคนां เคญी เคฌैเค เค•เคฐ เคฌाเคœाเคฐ เค•ी เคนी เคฌाเคคें เค•เคฐเคคे เคนैं। เคตเคนां เคญी เค…เคซเคตाเคนें เค—ांเคต เค•ी...เค‰เคจ्เคนीं เค…เคซเคตाเคนों เคฎें เคคเคฒ्เคฒीเคจ เคนोเคคे เคนैं। เค‰เคงเคฐ เค•िเคธी เค•ी เคฒाเคถ เคœเคฒ เคฐเคนी เคนै, เคตे เคชीเค  เค•िเค เค—เคชเคถเคช เค•เคฐเคคे เคนैं।

เคตे เค—เคชเคถเคช เคคเคฐเค•ीเคฌें เคนैं, เคตे เค‰เคธ เคฎृเคค्เคฏु เค•े เคคเคฅ्เคฏ เค•ो เคुเค เคฒाเคจे เค•े เค‰เคชाเคฏ เคนैं। เคตे เคจเคนीं เคฆेเค–เคจा เคšाเคนเคคे เค•ि เคœो เค•เคฒ เคคเค• เคœिंเคฆा เคฅा, เค†เคœ เคœिंเคฆा เคจเคนीं เคนै। เคตे เคจเคนीं เคฆेเค–เคจा เคšाเคนเคคे—เคœो เค•เคฒ เคนเคฎ เคœैเคธा เคšเคฒเคคा เคฅा, เคนเคฎ เคœैเคธा เคนी เคฒเฅœเคคा เคฅा, เคนเคฎ เคœैเคธा เคนी เคœीเคตเคจ เค•ी เคนเคœाเคฐ—เคนเคœाเคฐ เค•ाเคฎเคจाเค“ं เคธे เคญเคฐा เคฅा, เค†เคœ เคฐाเค– เคนुเค† เคœा เคฐเคนा เคนै। เคตे เค˜เคฌเฅœाเคคे เคนैं,  เค‰เคจเค•े เคนाเคฅ—เคชैเคฐ เค•ंเคชे เคœाเคคे เคนैं। เคฏเคน เคคเคฅ्เคฏ เคตे เคธ्เคตीเค•ाเคฐ เคจเคนीं เค•เคฐ เคธเค•เคคे เค•ि เคเคธे เคนी เคเค• เคฆिเคจ เคนเคฎ เคญी เค—िเคฐेंเค—े เค”เคฐ เคฎिเคŸ्เคŸी เคฎें เค–ो เคœाเคंเค—े।

เค…เค—เคฐ เค‡เคธ เคคเคฅ्เคฏ เค•ो เคคुเคฎ เคธ्เคตीเค•ाเคฐ เค•เคฐ เคฒो—เค•เคฐเคจा เคนी เคชเฅœे, เค…เค—เคฐ เคฅोเฅœा เคญी เคตिเคตेเค• เคนो เคคो เค•เคฐเคจा เคนी เคชเฅœे, เคฅोเฅœा เคญी เคฌोเคง เคนो เคคो เค•เคฐเคจा เคนी เคชเฅœे—เค‡เคธ เคคเคฅ्เคฏ เค•ी เคธ्เคตीเค•ृเคคि เค•े เคธाเคฅ เคนी เคคुเคฎ เคจเค เคนोเคจे เคฒเค—ोเค—े; เค•्เคฏोंเค•ि เคซिเคฐ เคคुเคฎ्เคนें เคœीเคตเคจ เค”เคฐ เคนी เคขंเค— เคธे เคœीเคจा เคนोเค—ा। เคเคธे เคœीเคจा เคนोเค—ा เค•ि เคฎृเคค्เคฏु เค†เค เค‰เคธเค•े เคชเคนเคฒे เคคुเคฎ्เคนाเคฐे เคชाเคธ เค•ुเค› เคนो เคœो เคฎृเคค्เคฏु เค›ीเคจ เคจ เคธเค•े—เคง्เคฏाเคจ เคนो, เคช्เคฐाเคฐ्เคฅเคจा เคนो, เคช्เคฐเคญु เค•ी เคฅोเฅœी เค…เคจुเคญूเคคि เคนो, เคธเคฎाเคงि เค•ा เคฅोเฅœा เค…เคจुเคญเคต เคนो, เคฅोเฅœी เค†เคค्เคฎा เค•ी เคธुเคตाเคธ เค‰เค े! เค•्เคฏोंเค•ि เคฆेเคน เคนी เคฎเคฐเคคी เคนै, เค†เคค्เคฎा เคจเคนीं เคฎเคฐเคคी। เคฆीเคฏा เคนी เคŸूเคŸเคคा เคนै, เคœ्เคฏोเคคि เคคो เค‰เฅœ เคœाเคคी เคนै เคซिเคฐ เคจเค เคฆीเคฏों เค•ी เคคเคฒाเคถ เคฎें। เคชिंเคœเฅœा เคนी เคœเคฒเคคा เคนै, เคชเค•्เคทी เคคो เค‰เฅœ เคœाเคคा เคนै।

เค“เคถो ๐ŸŒน
เค•เคนै เคตाเคœिเคฆ เคชुเค•ाเคฐ

i m nothing

You are not your problems, or the anxieties, or the fears, and there is no use in trying to remove those things from  your life. 
You're trying in vain since you're fighting an illusion. Rather you should think “I am. I am choiceless,  effortless pure awareness." Never think of your body at that time. 
Never believe that is your body. 
Your body has  absolutely nothing to do with it. Your body, like the world, is an illusion. It just does not exist. 
But I am does exist. 

Please try to remember, when I use the word I am I am referring to your true self, your true nature. And just by voicing this truth it clears up the many misinterpretations that you have in your subconscious mind about who you are. It seems that no matter how many times I share this with you, you still believe that Robert is the body, and 
dealing with a body. You still believe that you are your body, and you're dealing with your body. But I tell you in  truth that there is no body. There is no mind. There is no universe. There is only consciousness, the self, and you are  that. This takes a load off your mind, doesn't it? 

When you come to the conclusion that you are nothing don't you feel good? 
You're empty. There is nothing going 
on inside, there is nothing going outside, there’s no inside and there’s no outside. Some of you still believe the body is a shell. What kind of a shell? Sea shell? Egg shell? There is no body. There’s nobody home. Why do you want to  make believe you've got a body, and then give it all the attributes of catching a cold or disease or feeling depressed or out of sorts? 
As you believe you are a body all these other things will attach themselves to you. 

The body suffers from birth and death and all the rest of the junk in between. 
Is that what you are? 
If that's what you  really were what would be the purpose of this? 
What kind of a God would create a body that becomes decrepit and dies? 
It doesn't make any sense if you think of it. Why would God, if you believe in God, that God created you, why would he create a being who was born as a baby, goes through all childhood diseases, has to struggle and fight its way for survival, grows up, competes in the world, fights for existence, for money, for wealth, for health, for power, for position, for name, for fame, and then drops dead? 
Of what value is this? 
And raises a family to do the same. It 
doesn't make any sense to me at all. But yet we're afraid to know the truth for we do not wish to believe that we do not exist. I didn't say do not exist. I say do not exist as a body. But you do exist as nothing. 

Nothing exists. Remember nothing simply means no thing. You are no thing that is known by your mind. Your mind cannot possibly comprehend the no thing. The mind has to believe that you are a body or it wouldn't be the mind. 
The mind has to believe that there is a universe, a God, a world, a body. That's all the play of your mind or the play 
of consciousness. 

As long as you believe in this, in the play, you have to suffer. There are no two ways about it. There is no one on this earth who believes they are a body that does not suffer, somehow. Do not judge by appearance. As long as you believe there is a world, you are a body, you have to suffer one way or another. You have to suffer either mentally or physically. You go through all kinds of experiences. This is not a world of peace as you know it. 
You have to understand that you've been playing all these games for many, many incarnations, and now you wish to wake up. 

Just by reflecting on these things we're sharing with you tonight will awaken you. Just by reflecting on these truths, realizing the truth about yourself. 
You were never born. 
No one ever gave you birth. 
You have always existed but not as a body. There is absolutely nothing to fear. 
There’s absolutely nothing to desire. 
There’s absolutely nothing to do.

~ The Collected Works of Robert Adams.
✅ You Are Nothing